مردم مجاهد افغانستان یک بار دیگر نباید قربانی جنگ های نیابتی کشور های استعمارگر شوند!
09/07/2014 | سیف الله مستنیر

Print


در این اواخر با انتخابات شرم آور دموکراتیک 2014 میلادی در افغانستان، عطا محمد نور والی ولایت بلخ و رئیس عمومی اجرایوی حزب جمعیت اسلامی و از طرفداران سرسخت دسته ی انتخاباتی عبدالله عبدالله در واکنش به جنجال های روان انتخاباتی خطاب به طرفدارانش گفت: "در مقابل جریانات و حوادث اخیر انتخابات باید به اعتراضات سبز و نارنجی آماده گی بگیرید".

 

از سوی دیگر فیض الله ذکی، سخنگوی دسته ی انتخاباتی اشرف غنی احمدزی گفته است: " شاید این کدام کار سخت نباشد، هر کسی ممکن است این کار را انجام داده بتواند، اما یک سیاستمدار جدی باید به این فکر کند که این حرکت سبز به سیاه و این حرکت نارنجی به سبز؛ جگری و رنگ خون مبدل نشود."

 

افزون بر این؛ "اتحاد شورا های حزب اسلامی"شاخه های جدا شدۀ حزب اسلامی حکمتیار، به حمایت از اشرف غنی طی یک واکنش شدید به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله هشدار داده است: "که اگر دسته انتخاباتی عبدالله بعد از مداخله جامعه جهانی، بررسی و باز شماری آراء باز هم نتایج نهایی را نپذیرد، آنها هم سکوت نخواهند کرد."

 

ما اظهار نظر های جناح های مختلف را نتیجۀ شوم انتخابات شرم آور دموکراتیک 2014 میلادی افغانستان میدانیم. زیرا در انتخابات، از حدود سی میلیون نفوس افغانستان، سه میلیون نفر به پای صندوق های رأی دهی رفتند و از رأی شان استفاده نمودند، آنهم نه به دلیل بمیان آمدن یک حکومت دموکراتیک؛ بلکه براساس احساسات شوم قومی و زبانی به کاندید هم قوم و هم زبان شان رای دادند. آرای باقیمانده توسط حکومت، کمیسیون های انتخاباتی و به همکاری نماینده های کاندیدان به صندوق ها جابجا گردید، که بعد ها به نام تقلب، باعث انتقاد های شدید دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله و ناظرین اروپایی انتخابات شد.

 

تا جائیکه بالاخره انتخابات افغانستان به میدان رقابت و کشمکش های سیاسی انگلیس، اروپا و امریکا مبدل شد. طوری که به تحریک و حمایت انگلیس و اروپا بار ها توسط عبدالله عبدالله موقف امریکایی اشرف غنی متزلزل گردید و موقف های پی در پی انگلیس- اروپا یا دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله و در مقابل مداخله اوباما با تماس های تلیفونی، دو بار مداخله مستقیم سناتور های امریکایی و وزیر خارجه امریکا جان کیری و بعدا معاونش، و در نتیجه مداخله دوامدار سازمان ملل متحد میان هر دو کاندید به بررسی و باز شماری آراء و ایجاد حکومت وحدت ملی مشوره و رایزنی صورت گرفت، تا در اواخر ماه اگست این پروسه به پایان برسد و رئیس جمهور جدید به کارش آغاز نماید.

 

اما با موجود بودن آرای جعلی و چگونگی بررسی و ابطال آراء و اختلاف نظر ها پیرامون اعلامیه جان کیری، جنجال های انتخاباتی به حساس ترین مرحله اش رسید، این جنجال ها به صورت طبیعی می تواند موقف روسیه را نیز در منطقه تقویت نماید. بناً اگر امریکا به رقبایش امتیاز ندهد، نزدیک است که افغانستان بار دیگر به میدان جنگ های نیابتی مسلحانه کشور های استعمارگر قرار گیرد.

 

حزب سیاسی ما منحیث راهنمای مردم مومن و مجاهد افغانستان در عرصه سیاست شرعی، به مردم خطاب می کند:  همانطور که با عدم اشتراک در پروسه حرام و نام نهاد انتخابات دموکراتیک سیلی محکم بر رخ کفار زدید، نشود که به خاطر تامین منافع استعمارگران  قربانی شوید و جنگ های نیابتی روانی- سیاسی منجر به جنگ های داخلی شود، بلکه بسوی تغییر واقعی با تاسیس خلافت بشتابید تا به شمول افغانستان کفار استعمارگر و دست نشاندگان شان را برای همیش نیست و نابود بگردانید.

 

سیف الله مستنیر 




   ارسال نظر