آیا نظامی وجود دارد که به گستاخی‌های امریکا در جهان اسلام نقطه پایان بگذارد؟!
11/07/2021 | سیف الله مستنیر

Print


خبر:
وزارت دفاع امریکا می‌گوید که حمله ۲۹ اگست طیاره بدون سرنشین امریکا در کابل که منجر به کشته شدن ۱۰ غیر نظامی گردیده بود یک اشتباه غم انگیز پنداشته می‌شود، اما هیچ قانونی را نقض نکرده است.  این حمله که در نزدیکی منطقه مسکونی در حومه‌ی میدان هوایی کابل صورت گرفته بود گمان می‌رفت که بر یک موتر مربوط به گروه داعش انجام شده است، به شمول زمری احمدی، کارمند یک موسسه غیر انتفاعی امریکایی که برای اقامت در امریکا نیز درخواست داده بود، با هفت کودک و خانواده‌اش همه در این حمله کشته شدند. «منبع: اسوشیتد پرس؛ سوم نومبر»
تبصره:
امریکا بعد از بیست سال ترور و وحشت در افغانستان، در آخرین مراحل خروج نیروهای نظامی‌اش نیز حمله تروریستی را انجام داد که هیچ مقتول آن نظامی نبوده، بل به شمول پدر خانواده تمام قربانیان آن زنان و کودکان بودند. اما این دولتِ ترور به این هم بسنده نکرد بلکه یک بار دیگر قلب‌ها و احساسات مسلمانان را هدف قرار داده و وزارت دفاع‌اش گفته است که درین حمله هیچ قانونی را نقض نکرده است.
جهان باید این دولت ترور و وحشتی که برای جهان، خصوصاً برای جهان اسلام از ترویج حقوق بشر و حقوق زن سخن می‌زند را باید شناخته باشد که اساس آن بر ترور، وحشت و نسل‌کشی گذاشته شده است. نسل‌کشی ۱۰۰ میلیون سرخپوست بومی امریکا، بمباران شهر درسدن آلمان در جنگ جهانی دوم که منجر به کشته شدن بیشتر از ۲۰۰ هزار تن گشت، بمباران اتومی دو شهر هیروشیما و ناگاساکی جاپان در جنگ جهانی دوم توسط امریکا که منجر به مرگ آنی ۲۲۰ هزار انسان گردید، و صدها هزار تن دیگر نیز طی سال‌های پس از آن بر اثر تاثیرات آن فاجعه دچار بیماری‌های حاد شدند. جنگ امریکا علیه ویتنام که طی ۱۶ سال جنگ حدود ۳ میلیون ویتنامی را کشتند، نیروهای امریکایی سالانه ۵۰۰ هزار تُن بمب را بر این سرزمین ریختند؛ انسان‌ها، حیوانات و جنگل‌ها را با «ناپالم» بریان کردند. همچنان در جنگ‌های اشغالگرایانه‌ای امریکا در افغانستان و عراق میلیون‌ها مسلمان، از جمله زنان و کودکان را به کام مرگ فرستاد و میلیون‌ها تن دیگر از خانه‌های شان آواره گردیدند تا حدی که مادر بمب‌ها را نیز در افغانستان استفاده کرد. پس جنایات بشری این دولت ترور و وحشت به هیچ وجه قابل حساب نبوده و نیست.
دگر جنرال دی‌سد، سرمفتش نیروهای امریکایی که این تحقیقات را رهبری می‌کرد، درین گزارش گفته است: «تحقیقات هیچ نقضی از قانون، از جمله قانون درگیری را پیدا نکرد». وی به گونه‌ای بسیار بی‌شرمانه به خبرنگاران گفت که این یک عمل جرمی و یا سهل‌انگاری نبوده، بلکه افرادی که مستقیماً در این حمله دخیل بودند واقعاً معتقد بودند که «یک حمله قریب‌الوقوع را هدف قرار می‌دهند». فلهذا هیچ اقدام انضباطی در پی نخواهد داشت.
باید تاکید کرد که خیانت حکام سرزمین‌های اسلامی و تفرقه سیاسی مسلمانان عامل اصلی ادامه‌ی چنین جنایات امریکا و غرب می‌باشد، از این‌که مسلمانان فاقد یک دولت اسلامی اند که توسط بیعت اهل قدرت مسلمین به میان آمده باشد و در داخل فقط اسلام را تطبیق و به سایر جهانیان آن را از طریق دعوت و جهاد حمل نماید. این‌که مسلمانان چرا به چنین دولت اسلامی بعد از سقوطش تا هنوز نرسیده‌اند، تعیین نادرست هدف زندگی برای مسلمانان است که به جای رضایت الله متعال و موفقیت در ابتلای دنیوی به اهدافی روی آورده‌اند که سایر امت‌ها آن را برای خود تعیین کرده بودند. از جمله کسب سعادت در دنیا که هدف اساسی جهان غرب و یا هم فرار از رنج و مشقت که هدف اساسی ادیان هند و چین بوده و همین مفکوره‌ها و دیدگاه‌ها از زندگی سبب شده تا در قلوب مسلمانان وهن یعنی «حب الدنیا و کراهیة الموت» رخنه نماید و به نقش قدم اقوام گذشته‌ی خود که مورد لعنت و عذاب الله متعال قرار گرفته پا گذاشته و به چنین سرنوشتی سردچار شده‌اند.
فلهذا ما من‌حیث یک امت باید به خود بیاییم! قبله‌ی امید خود را باید از سر تعریف کنیم، به جای امریکا، چین، اروپا و سازمان ملل متحد باید به الله متعال امیدوار شویم. تکلیف خود را بر اساس اسلام باید درک کنیم، وهن یعنی «حب الدنیا و کراهیة الموت» را باید از سینه‌های خود خارج سازیم، حکام خاین و فاسق خود را محاسبه و حتی خلع قدرت کنیم و حکومت‌های غیر اسلامی شان را سرنگون ساخته و به جای آن دولت اسلامی یعنی «دولت خلافت بر منهج نبوت» را اقامه نمایم. در غیر آن این وضعیت ما همچنان ادامه خواهد یافت، چون ما مسلمانان منحیث امت واحد پیمانی را که با الله  متعال داریم، پیمان تطبیق، اظهار و حمل اسلام به سایر بشریت است که متاسفانه آن را زیر پا کرده ایم.

هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ {صف:9}
ترجمه: اوست آن كه فرستاده‌اش را به هدايت (قرآن) و دين حق (اسلام) فرستاد تا آن را بر همه ادیان (نظام‌ها و ایدیولوژی‌ها) غالب گرداند، هرچند مشركان آن را بد پندارند.

سیف الله مستنیر
رییس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر - ولایه افغانستان




   تاریخ: 11/20/2021 

fb
الفت

تحلیلی عالی و دقیق

   ارسال نظر