Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
شماره: ح، ت، افغ، 1444/04 1444/2/22 هـ ق 9/19/2022 م

اعلامیه مطبوعاتی
اگر ما دولت‌های کفری را به حق دعوت نکنیم آنها ما را به باطل دعوت می‌کنند!

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت: «به صراحت اعلام کرده ایم که به دنبال به رسمیت شناختن طالبان نیستیم. ما در پی این هستیم که فقط با گام‌های عملی در برخی موارد با طالبان تعامل عملی داشته باشیم و امیدواریم این گام‌ها طالبان را به مسیر درست سوق دهد و بر این اساس به تعامل با آنها ادامه خواهیم داد».
دفتر مطبوعاتی حزب التحریر - ولایه افغانستان در این مورد چند نکته را بیان می‌دارد:
۱. امریکا از «مسیر درست» حرف می‌زند؛ چون هر دولت و نظام فکر می کند که او بر مسیر درست است و در راه مستقیم قدم می زند. دولت امریکا نیز به اساس عقیده سیکولار و منافع خود مسیر خویش را درست و مسیر دیگران را نادرست می داند. وقتی امریکا می گوید که امارت اسلامی را به «مسیر درست» سوق خواهد داد در حقیقت می خواهد که امارت اسلامی را به باطل یعنی به مسیر سیکولاریزم، نظم سیکولار جهانی و ارزش های لیبرال سوق دهد و از طرف دیگر آنرا همگام با منافع خود در منطقه بسازد.
۲. از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه گفته است که امریکا برای تعامل با امارت اسلامی و سوق دادن آن به «مسیر درست» در پی این است که «گام‌های عملی» بردارد. هدف از گام‌های عملی همان استراتژی و پالیسی‌های است که دهه‌ها از طرف قدرت‌های غربی بخصوص امریکا بر علیه امت اسلامی اعمال شده است. سیاست تهدید و تطمیع برخی از گام‌های عملی است که امریکا می‌خواهد توسط آن امارت اسلامی را به مسیر ارزش‌های غربی و منافع استعماری خود سوق دهد. کمک‌های پولی و تعامل سیاسی به حیث تطمیع و فشارهای سیاسی، تحریم‌های اقتصادی، مسدود ساختن منابع ارزی، حملات درون، انفجارات استخباراتی را به حیث تهدید می‌توان نام برد. و همچنان خواست حکومت همه‌شمول، حقوق بشر، حقوق زن، مبارزه علیه «تروریزم»، عدم تبدیل شدن افغانستان به پناه‌گاه امن تروریستان و غیره مواردی اند که توسط آن امریکا می‌خواهد امارت اسلامی را به مسیری که خودش «درست» می‌خواند سوق دهد.
۳. هر دولت مبدئی و ایدیولوژیک از خود عقیده‌ی دارد که به اساس آن خوب و بد خود را تعریف نموده و منافع و ضررهای خود را می‌سنجد. امریکا که داعیه‌دار رهبری نظم لیبرال جهانی است از یکطرف فکر می کند که جهان در مسیر درستی سوق داده شده است و سیکولاریزم همان صراط مستقیم است. از سوی دیگر در سیاست خارجی خود وقتی از مسیر درست حرف می‌زند در حقیقت از منافع استعماری خویش سخن می‌گوید که دیگران را تابع آن می‌سازد. درحالی‌که مسیر درست همان راهی است که الله متعال آنرا توسط رسالت پیامبر خاتم مشخص نموده است. فقط اسلام همان راه درست (صراط المستقیم) است که توسط دولت اسلامی در دارالاسلام تطبیق و به طریقه دعوت و جهاد برای دارالکفر رسانده می‌شود.
پس اگر ما رسالت خویش را ادا نسازیم، خلافت راشده را بر منهج نبوت تاسیس نکنیم و با سیاست خارجی دولت خویش دیگران را به مسیر جنت و راه درست دعوت نکنیم، دیگران ما را به سوی جهنم دعوت خواهند کرد. چون وقتی حق میدان معرکه را ترک کند باطل فکر می‌کند که حق است و حتی بسیار با جرئت دیگران را به آن دعوت می‌کند.


دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان




   ارسال نظر