Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
شماره: ح.ت.افغ ۰۵/۱۴۴۵ سه‌شنبه ۱۶ ربیع الثاني، ۱۴۴۵هـ ۳۱/۱۰/۲۰۲۳م

 

اعلامیه مطبوعاتی
ای مجاهدین امارت اسلامی، جهاد در راه آزادی مسجد الاقصی و دفاع از مسلمانان فلسطین بر شما فرض است!

قضیه فلسطین روز به رواز داغ‌تر می‌شود اما جسد‌های بی‌جان، فریاد مظلومان، خانه‌های ویران و اجساد مدفون شده در آن، تا هنوز خوابیده‌ها را بیدار نساخته است. مگر خواب حکام، اهل قدرت و علمای درباری چقدر عمیق است، مگر ما می‌توانیم قضاوت کنیم که واقعاً این وجدان‌ها در خواب‌اند یا که مرده‌اند؛ نمی‌شنوند، عبرت نمی‌گیرند، انذار بر آن‌ها تأثیر ندارد و از عواقب اعمال خود نمی‌ترسند؟

إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِینَ [٢٧: ٨٠]
بی‌گمان تو نمی‌توانی مرده دلان (زنده‌نما) را شنوا بگردانی، و ندای (دعوت خود) را به گوش کران برسانی، وقتی که (به حق) پشت می‌کنند و (از آن) می‌گریزند.

بلی، امت اسلامی در هر عصری ابتلا و امتحانی دارد که باید به شکل جمعی از آن موفق به در آید، امروز و در این عصر ابتلای امت اسلامی تأسیس دولت خلافت و آزاد‌سازی سرزمین‌های اشغال‌شده خصوصاً مسجد الاقصی است. بلی، اقصی قلب‌ها را امتحان نموده، خاینین را افشا نموده، صف‌ها را تصفیه می‌کند و سر انجام کسانی را برجسته می‌سازد که اهلیت و شرف این را دارند تا خلافت را نصیب شوند و اقصی را آزاد سازند.

کذَٰلِكَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ ۚ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً ۖ وَأَمَّا مَا یَنفَعُ النَّاسَ فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ ۚ كَذَٰلِكَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ [١٣: ١٧]
این گونه خدا حق و باطل را [به امور محسوس] مَثَل می‌زند. اما آن کفِ [روی سیل و روی فلز گداخته در حالی که کناری رفته] به حالتی متلاشی شده از میان می‌رود، و اما آنچه [چون آب و فلز خالص] به مردم سود می‌رساند، در زمین می‌ماند. خدا مَثَل‌ها را این گونه بیان می‌کند [تا مردم در همه امور حق را از باطل بشناسند. ]

ای امت اسلامی! شما پیر و جوانی که خود را مستحق این می‌دانید تا در جمع ۲ میلیارد مسلمان حساب شوید، سهم خود را در قضایای اسلامی فراموش نکنید. برخیزید و صدا بلند کنید تا جهان بداند که امت اسلامی اگر فاسد شده و به سوی انحطاط رفته اما نمرده است. برخیزید حکام خود را محاسبه نموده و مسوولیت‌های شرعی اهل قدرت را برای‌شان باز گو کنید، بر آن‌ها فشار بیاورید تا شما و ارزش‌های شما را نادیده نگیرند، اسلام را حاکم و در راه آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده جهاد کنند.
‌ای علمای ربانی! شما که وارثان انیبا استید اما بدانید که از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای‌تان هیچ پول و سرمایه مادی به میراث نمانده است، شما در علم، وحی و محاسبه وارث پیامبران استید. حقِ علم را ادا کنید و در قبال قضایای اسلامی موقف شرعی بگیرید و خشی (ترس با تعظیم و احترام) نداشته باشید مگر از الله متعال؛ إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ. برای اهل قدرت و اردو‌ها مکلفیت شرعی‌شان را باز گو کنید و این میراث پیامبران است برای‌تان تا به صراحت بیان دارید که جهاد برای آزادی فلسطین بر اهل قدرت و اردو‌ها فرض است. شما باید در گفتن سخن حق راه امام ابو حنیفه «رح»، امام احمد بن حنبل «رح»، ابن تیمیه«رح»، سعید بن جبیر«رح»، ابو سعد الهروی«رح» و غیره علمای ربانی را در پیش گیرید چون امر بالمعروف اجل را نزدیک و رزق را کم نمی‌سازد.

«أفضلُ الجهادِ كلمةُ عدلٍ عند سلطان جائرٍ" (رواه ابو داود، والترمذی)
بهترین جهاد، گفتن كلمه حق در مقابل حاكم ظالم است.

ای مجاهدین امارت اسلامی! یگانه راه آزادی فلسطین جهاد است! حکام عرب و عجم اردو‌های مسلمانان را به گروگان گرفته‌اند، خیانت حکام مسلمانان سال هاست که ادامه دارد، اکثر آن‌ها عملاً امنیت دولت‌یهودی را تأمین می‌کنند، شما استید که در جهان اسلام به نام شکست دهنده‌های امریکا و ناتو شناخته می‌شوید، شما استید که تا هنوز به فساد قدرت و ثروت مکمل آغشته نشده ‌اید، شما استید که تا هنوز در مکر قدرت‌های غربی، ارزش‌های جهانی و قواعد سکولار به شکل کامل گیر نیفتاده‌اید، شما استید که احساس جهادی در قلب های‌تان هنوز زنده است. برای همین است که خواهر فلسطینی برایت صدا می‌زند «وا معتصماه! »، «مدد یا افغانستان! ». اگر امروز مسلمانان مظلوم را نصرت نکنید پس چه وقت می‌کنید؟ پس بشکنید موانع را؛ مرز‌های ملی را، نظم جهانی را و تشویش‌های دنیوی را... اگر شما این کار را انجام دهید صف شما توسط امت اسلامی اندک و ضعیف نمی‌ماند و بدانید که نصرت الله متعال با همین کسانی است که به شکل اردوی منظم و صف‌های پولادین به سوی قتال ‌می‌روند و این صف به گونه انفرادی و سفر‌های قاچاقی نمی‌شود. دولت اسلامی‌ و اردوی آن باید این صف را شکل دهند. الله متعال چنین صف را دوست دارد!

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنْیَانٌ مَّرْصُوصٌ [۶١: ۴]

خدا کسانی را دوست دارد که صف‌زده در راه او جهاد می‌کنند [و از ثابت قدمی] گویی بنایی پولادین و استوارند.
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان




   ارسال نظر