آزادی بیان و قرآن؛ این بار دیگر است که در سویدن به قرآن توهین می‌شود!
05/19/2022 | منیب احمدی

Print


کشور سویدن مرکز حملات شدید علیه دین اسلام و مسلمانان است، زیرا دوهفته قبل "راسموس پالودان" سیاست‌مدار دنمارکی/سویدنی، "سفر ماموریتی" به سویدن را اعلام کرد و قصد کرد در ماه رمضان از شهرهای بزرگ و کوچک این کشور دیدار کند که اکثر باشنده‌‌های این شهرها مسلمانان اند. انگیزه‌ی اصلی این مرد آتش زدن به نسخه‌های قرآن بود. یک روز قبل از عید و زمانی که مسلمانان در حال آماده‌شدن برای پایان دادن به روزه خود بودند، پالودان علیه لعنه موتر خود را در مقابل یک مسجد پارک کرد، یک مصحف قرآن را بیرون آورد و در اقدامی تحریک‌آمیز و عمدی سعی به سوزاندن آن نمود.
او گفت که چندین بار یک نسخه‌ی از قرآن را سوزانده است و می‌خواهد دوباره این کار را انجام دهد. پاسخ مسلمانان در سویدن نمونه‌ی از (غیرت اسلامی) نسبت به آیات قطعی الله سبحانه‌ وتعالی بود/است چون دین اسلام ما را در راستای محبت و وفاداری به کتابی که توسط الله متعال بر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم نازل گردیده است، مکلف ساخته است.
جمعیت مسلمانان سویدن در ایستاده‌گی قاطعانه در برابر این تجاوز آشکار به دین اسلام، متحد شده‌ و گفتند که این حوادث منافقت غرب از «آزادی عقیده» را برجسته می‌کند که کشورهایی مانند سویدن دائم به شکل ریاکارانه این ارزش پوچ را به جهان اسلام موعظه می‌کنند.
به همین ترتیب، ارزش پوپولیسم (عوام‌فریبی) که به طور پیوسته در اروپا و در کل غرب رشد کرده است، نفرت و عدم تحمل نسبت به مسلمانان را در همه جا عادی کرده است. اعمال فوق‌الذکر بدون شک این نکته را ثابت می‌کند که ارزش‌های مثل حقوق بشر و آزادی پوچ غرب سفسطه‌ای است که آن‌ها از باور داشن به آن لذت می‌برند. از سوی دیگر در واکنش به هتک حرمت به قرآن، رژیم‌های خائن سرزمین‌های عربی معمولاً با همان روحیه‌ی ذلت پاسخ داده‌اند؛ چون این حکام در حال ایفای نقش خود به عنوان برده‌گان غرب می‌باشند.
رژیم خائن سعودی در یک نوشته‌ی دو جمله‌ای ثابت کرد که چقدر به قرآن اهمیت می‌دهد! این رژیم گفت که پادشاهی سعودی مشتاق "ترویج گفت‌وگو، مدارا و همزیستی و دوری از نفرت و افراط گرایی" است. هم‌چنین این‌که آن‌ها "در مقابل توهین به همه ادیان ایستاده اند". وزارت امور خارجه ایران در تماس تلفونی با همتایان سویدنی خود تلاش کرد تا اقدامات پالودان را محکوم کند و گفت: «کفرگویی مصداق بارز نفرت در مقابل آزادی بیان است و باید توسط همه کسانی که معتقد به همزیستی و گفتگو بین ادیان هستند، محکوم شود». 
چند سخن نرم و بی‌اهمیت از رژیم‌های مصر، اردن، کویت و امارات نیز صادر شد. واکنش دولت ترکیه نیز متفاوت از اینها نبود، زیرا بمانند ایران اشاره کرد که «سویدن باید برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز و اسلام‌هراسی که تحت نام آزادی بیان صورت می‌گیرد فکر کند". در واقع این حکام خاین جای تشویش قرآن، تشویش آزادی بیان و دفاع از این ارزش غربی را دارند که با استفاده از همین آزادی بیان به مقدسات اسلام توهین صورت می‌گیرد.
این همه در حالی صورت می گیرد که امت اسلامی فاقد رهبر، زعیم و غمخواری است که از ارزش‌ها، مقدسات، خون و عزت مسلمانان در هر نقطه جهان دفاع کند. مسلمانان دیگر فاقد آن دولت و خلافت نیستند که غرب و دشمنان اسلام با هراسی که از لشکر اسلامی و هیبتی که از خلفای اسلام داشتند حتی جرئت توهین به قرآن و پیامبر «ص» را نمی‌کردند.
اما قرآن با وجود تمام مخالفت‌های که با آن صورت می‌گیرد پیروز خواهد شد. این پیروزی از طریق تطبیق همه‌جانبه‌ی اسلام و دگرگون ساختن نظام سکولار جهانی صورت خواهد گرفت. سر انجام قرآن حاکم خواهد شد. قرآن زندگی، سیاست و بیداری را از نو تعریف خواهد کرد و با تطبیق آن توسط دولت خلافت، عدل و سلامتی اسلام دوباره به نمایش گذاشته خواهد شد. بلی این وعده‌ی خود قرآن است و به هیچ اندازه نفرت نمی‌تواند نور آن را خاموش کند.


يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
‏مي‌خواهند نور (دین) الله را با دهان‌هاي‌شان خاموش گردانند، ولي الله نور (دین) خود را كامل مي‌گرداند، هرچند كه كافران دوست نداشته باشند. ‏(الصف:8)

منیب احمدی




   ارسال نظر