Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
شماره: ح.ت.افغ 01/1438 جمعه 25 صفر، 1438هـ 25-11-2016م

اعلامیه مطبوعاتی
روزنامه ماندگار و خبرگزاری تسنیم تمام موازین روزنامه‌نگاری را علیه حزب‌التحریر زیرپا کرد

روزنامه ماندگار و خبرگزاری تسنیم روز چهارشنبه مورخ 3 قوس 1395 خورشیدی، گزارشی با محتوای تقریباً واحدی را تحت عناوین "نشرات خطرناک حزب‌التحریر در کابل" و "فعالیت گسترده رسانه‌ای «حزب‌التحریر» و بی‌اطلاعی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان" به نشر سپردند. نویسنده گزارش، با استفاده از گفته‌های متناقض، مصاحبه‌های یک جانبه و نتیجه‌گیری مغرضانه کوشش نموده است تا حزب‌التحریر را متهم به فعالیت‌های تروریستی نموده و نهادهای مختلف دولت و مردم افغانستان را علیه فعالیت‌های این حزب تحریک نماید.
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ـ ولایه افغانستان، نشر چنین گزارش‌های غیر متوازن و یک‌جانبه را خلاف تمام موازین روزنامه‌نگاری دانسته و آن را محکوم می‌نماید، و برای ردّ اتهامات وارده نکات ذیل را برای رسانه‌ها و ژورنالیستان محترم بیان می‌دارد:
هیچ‌کس نمی‌تواند شمه‌ی از فعالیت‌های فکری و سیاسی حزب‌التحریر را مثال آورد، که مخالف با افکار و احکام اسلام عزیز باشد. این‌که قانون اساسی و قانون احزاب دولت جان‌کری در افغانستان اساساً با اسلام عزیز و منافع امت اسلامی در تناقض آشکار قرار دارد، حزب‌التحریر هرگز نمی‌تواند بر اساس چنین قوانین غیر اسلامی فعالیت خود را تنظیم نماید.
درحالی‌که حزب‌التحریر در افغانستان دفتر مطبوعاتی و سخنگوی رسمی دارد و با اکثر رسانه‌ها به شمول روزنامه ماندگار به گونه متداوم در تماس می‌باشد، باز هم روزنامه ماندگار و خبرگزاری تسنیم گزارش های یک‌جانبه و غیر متوازن را بدون نقل قول از سخنگوی رسمی یا اعضای دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر به نشر رسانده است، که روزنامه ماندگار و خبرگزاری تسنیم با این کار، تمام موازین و اخلاق ژورنالیزم و دساتیر اسلام عزیز را زیر پا نموده است.
حزب‌التحریر در همه ثروت فکری و منابع ثقافتی اسلام عزیز مفکوره‌ای به نام "منافع ملی" را نمی‌شناسد. از این لحاظ، حزب‌التحریر همیشه مدافع منافع امت اسلامی بر اساس افکار و احکام اسلام عزیز بوده، و علیه تمام مفکوره‌های غیر اسلامی به شمول "منافع ملی" و سایر مفکوره‌ها با پسوند و پیشوند "ملی" که سبب تفرقه امت اسلامی گردیده است، به شدّت مبارزه فکری و سیاسی می‌کند.
اتهامی که یک سال قبل، توسط رییس اجراییه علیه حزب‌التحریر وارد گردیده، تا امروز وی نتوانسته برای اثبات آن شواهد و قراین موجه را ارایه نماید. لذا چندی بعد، معاون اول رییس اجراییه به رسانه‌ها به صراحت کامل ابراز داشت که هیچ‌گونه شواهد بر تروریستی بودن فعالیت‌های حزب‌التحریر وجود ندارد؛ ولی چون اظهار نظر فوق نمی‌توانست ماشین تبلیغاتی امریکا را علیه اسلام به حرکت درآورد و به مزاق مراجع تمویل‌کننده رسانه‌ها خوش نخورد، فلهذا این موضوع توسط اکثریت رسانه‌ها نادیده گرفته شد.

[بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ]

«الأنبياء:18»‏
بلكه ما حق را بر سر باطل مي‌کوبیم، و حق مغز سر باطل را از هم مي‌پاشد و باطل هرچه زودتر محو و نابود مي‌شود.
دفتر مطبوعاتی حزب التحریر ـ ولایه افغانستان




   ارسال نظر