Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
ح.ت.افغ ۱۸/۱۴۴۱ پنجشنبه ۱۶ ذوالحجه، ۱۴۴۱هـ ۰۶/۰۸/۲۰۲۰م

امریکا، بریتانیا و ناتو مردم افغانستان را قصداً ترور می‌کنند؛
آیا دولتی هست که از خون آن‌ها دفاع کند؟
!

افشای اسناد محرمانه‌ی ارتش بریتانیا نشان می‌دهد که نظامیان این کشور در 20 سال گذشته در افغانستان دست به جنایات جنگی زده و افراد ملکی و بزرگ‌سالان را که از آن‌ها هیچ تهدیدی برای شان متصور نبود، قصداً مورد هدف قرار می‌دادند. از جمله اعضای یک خانواده بی‌گناه را در هلمند به قتل رسانده‌اند.
حزب‌التحریر - ولایه افغانستان در مورد همچو جنایات غرب نکات ذیل را قابل توجه می‌داند:
یکم: مردم افغانستان می‌دانند که پیام ائتلاف غربی که امریکا آن‌را رهبری می‌کند یک پیام مملو از وحشت و جنایت است. اگرچه اشغال‌گران غربی ظاهراً با پیام انسان‌دوستی و حقوق بشر این‌جا قدم گذاشتند، اما اهل ایمان و بصیرت اغوا نمی‌شوند. امروز ما می‌دانیم که بزرگ‌ترین دموکراسی‌های جهان همانا بزرگ‌ترین جنایت‌کاران جهانی اند. از آن جمله یکی هم بریتانیا است که با قتل فرزندان این سرزمین چهره‌ی اصلی (منفور) خود را به نمایش می‌گذارد. بریتانیا عقده‌ی دیرینه‌ با مردم مجاهد افغانستان دارد. اگر بریتانیا تاریخ را فراموش نمی‌کند پس بداند که نسل فعلی فرزندان همان مجاهدینی هستند که بارها جبین مکار و خونین بریتانیا را به خاک مالیدند و در تکرار تاریخ خویش مشوق‌تر از اشغال‌گران بریتانیوی اند.
دوم: حکومت افغانستان بدتر از باداران خویش عمل می‌کند. جنایت‌پیشه‌گان غرب وحشت می‌آفرینند، اما این حکومت سکوت می‌کند. قبل از این در مورد جنایات جنگی نظامیان امریکا، استرالیا و کشورهای دیگری نیز اسنادی افشا شد، اما حُکام این سرزمین هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. چون آن‌ها در پی منافع خود و رضایت باداران خویش اند، و در صدد این هستند که فرزندان این سرزمین را به کشتن دهند تا واشنگتن و لندن در امن باشد. برای همین بود که سال گذشته دونالد ترامپ دو تن از سربازان امریکایی را که به جرم جنایت جنگی در افغانستان محکوم شده بودند به بسیار افتخار عفو نمود و رتبه‌های نظامی شان را برای شان برگرداند.
سوم: مردم مسلمان افغانستان باید درک نموده باشند که مسئولیت بخش بزرگی از ترورهای زنجیره‌یی و هدف‌مندِ که در سال‌های اخیر در این سرزمین صورت گرفته، به امریکا، بریتانیا و سایر اعضای ناتو برمی‌گردد. این کشورها نظر به اهداف خود در افغانستان لیست ترور داشتند که در آن نام‌های اشخاصی که برای شان تهدید تلقی می‌شدند، درج بود. چنان‌که چند سال قبل مجله اشپیگل آلمان این مسئله را فاش ساخت. پس بی‌جهت نیست که در دو دهه اخیر بسیاری از شخصیت‌های مهم در افغانستان به‌شمول متنفذین قومی، رهبران سیاسی، امام‌های مساجد، علماء و تحلیل‌گران تحت این پالیسی و به عناوین مختلف ترور و ‌به‌صورت سیستماتیک از صحنه حذف گردیده‌اند. چون غرب می‌داند که مسلمانان دارای قدرت و سپر سیاسی نیستند تا جویای احوال شان گردد.
پس ای مسلمانان افغانستان! ما بیشتر از هر زمان دیگر به حاکمیت اسلام تحت چتر دولت خلافت ضرورت داریم؛ تا باشد که این دولت مقتدر از ارزش‌های اسلام و خون هر مسلمان حفاظت نموده و شاخ‌های تکبر غرب را بشکند.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان




   ارسال نظر