تحلیل سیاسی: راه‌حل‌‌های پیشنهادیِ پس جنگ غزه
03/27/2024 |

Print


(ترجمه)
سوال:
در حالی‌که جنگ ویرانگر رژیم یهود با حمایت فاسقانه‌ی امریکایی‌غربی علیه مردم غزه بیش از پنج ماه است که ادامه دارد و قربانیان آن به بیش از صد‌ها هزار شهید و مجروح برعلاوه‌ی نابودی بسیاری از منازل مسکونی آن می‌رسد؛ در مورد راه حل‌‌های بعد از ختم جنگ غزه، گفتگو‌‌های زیادی وجود دارد، این‌که از نظر سیاسی با توجه به نقشه‌‌های دولت‌های استعمارگر به سرکردگی امریکا چه چیز‌هایی پیش خواهد آمد؟ از این طرح‌‌ها و راه‌حل‌‌ها، چه انتظاری می‌رود؟ آیا ممکن است کرانه‌ی باختری به همین شکل باقی بماند و غزه اشغال نظامی شود یا این‌که دولت غیرنظامی در کرانه‌ی باختری و غزه بوجود خواهد آمد؟ یا این‌که کرانه‌ی باختری به حال خود باقی خواهد ماند و غزه تحت مدیریت بین‌المللی و عربی یا مانند کرانه‌ی باختری خودگردان خواهد بود؟ راه‌حل درست چیست؟ سپاس از شما!
جواب:
اولاً: پیش از جواب به سوالات فوق، موارد زیر را بررسی می‌کنیم:
نخست:‌ چند نکته‌ی مهم درباره‌ی سرزمین مبارک فلسطین:
1. معلوم است که وعده‌ی بالفور وزیر خارجه انگلیس که همراه با نامه مورخ 2/11/1917م به لورد روچیلد، شامل حمایت دولت انگلیس از ایجاد وطن ملی برای یهودیان در فلسطین بود، این وعده در آخرین روز‌های شکست خلافت عثمانی در جنگ جهانی اول به دلیل خیانت برخی از مردان عرب و تُرک بوده است. سال‌‌ها قبل از آن، هرتزل، نماینده‌ی جوامع صهیونیستی مورد حمایت بریتانیا، در 18 /۵/ 1901 درخواستی را به خلیفه عثمانی تقدیم کرده بود و در آن زمان تلاش کرد تا با ارائه‌ی پیشنهاد‌های بزرگ مالی، برای جبران کسری بودجه خلافت در ازای اعطای زمین در فلسطین به آن‌ها از بحران مالی که خلافت عثمانی از آن رنج می‌برد، سوء استفاده کند؛ اما خلیفه عبدالحمید در جواب هرتزل پاسخِ محکم و حکیمانه‌ای داشت: «من نمی‌توانم حتی یک وجب از سرزمین فلسطین را ر‌ها کنم، چون زمین شخصی من نیست؛ بلکه سرزمین امت اسلامی است.‌ مردم من برای این سرزمین جنگیدند و آن را با خون‌شان آبیاری کردند. یهودیان پول‌‌های خود را نگهدارند؛ اگر روزی خلافت از هم پاشید، آن زمان می‌توانند فلسطین را بدون قیمت بگیرند؛ ولی تا من زند‌ه‌ام این اتفاق نخواهد افتاد.» خلیفه اهل بینش،‌ بصیرت و آینده‌نگری بود و در رأی و نظرش درست گفت؛ زیرا بعد از سقوط خلافت، فلسطین بدون هیچ بهایی در اختیار یهودیان قرار گرفت! بدین ترتیب، داستان تجاوز به فلسطین و آوارگی و کشتار مردم آن آغاز شد و آنچه خلیفه عبدالحمید رحمه الله انتظار داشت، تحقق یافت و سقوط خلافت در سال (1342 هـ ق - 1924م) توسط غرب به رهبری بریتانیا در آن زمان با همکاری خائنانی از اعراب و ترک‌‌ها، صورت گرفت و این سقوط، مقدمه‌ی واقعه‌ی شوم تأسیس رژیم منفور و مسخ شده یهودی در فلسطین بود.
2. بعد از آن امریکا عملاً پس از جنگ جهانی دوم وارد خط شد و به طور مؤثری به صدور قطعنامه‌ی شماره 181 شورای امنیت مبنی بر تقسیم فلسطین در نوامبر 1947 کمک کرد و در پذیرش صهیونیزم یهودی با انگلیس و تمام اروپا شروع به رقابت نمود. بایدن در سخنانی‌که در مراسم جشن روز روشنایی یهودیان (حنوکا) در کاخ سفید ایراد کرد، گفت: «برای صهیونیست بودن، لازم نیست یهودی باشید و من یک صهیونیست هستم.» (منبع: الشرق الاوسط، 12/12/2023 م) هنگامی‌که بایدن، رئیس جمهور امریکا در تاریخ 18/10/2023 پس از عملیات طوفان الاقصی از تل آویو بازدید کرد، با مقامات آنجا دیدار نموده گفت: «اسرائیل باید دوباره به مکان امن برای یهودیان تبدیل گردد و اگر اسرائیل وجود نمی‌داشت، ما برای ایجاد آن تلاش می‌کردیم.» او گفت که: «در این هفته از کنگره‌ی امریکا یک بسته‌ی کمکی بی‌سابقه برای اسرائیل می‌خواهد... ما خاموش نخواهیم ماند، نه امروز، نه فردا و نه هرزمان دیگری.» (منبع: الجزیره 19/10/2023 ) این نشان می‌دهد که امریکا جنگ را آغاز می‌کند و رژیم یهود بدون حمایت خارجی، به ویژه حمایت نامحدود امریکا نمی‌تواند آن جنگ را ادامه دهد؛ زیرا مانند موجودی است که خودش به تنهایی ایستاده نمی‌تواند. رژیم یهودی شکست خود را با دستان خود ترسیم می‌کند؛ زیرا بدون ریسمان و امانی از جانب مردم، قادر به جنگیدن نیست. چنانکه الله قوی و عزیز می‌فرماید:
﴿ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِنَ اللهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ﴾ [آل‌عمران: 112]
ترجمه:‌ آنان هر‌کجا یافت شوند، (مُهر) خواری بر ایشان خورده است؛ مگر (این‌که از روش ناپسند خود دست بردارند و در اعمال خویش تجدیدنظر کنند و) با پیمان الله (سبحانه وتعالی، یعنی رعایت قوانین شریعت) و پیمانی از مردم (برخوردار گردند).
آنان ریسمان الله سبحانه وتعالی را برید‌ه اند و تنها چیزی‌که برای‌شان باقی مانده است، ریسمان حمایتی مردم امریکا، اروپا و مزدوران آن‌ها از حاکمان خائن سرزمین‌‌های اسلامی هستند که کوچک‌ترین اقدامی در مقابل تجاوزات وحشیانه‌ی یهود نکردند، بلکه بهترین اقدام آن‌ها کاری کسی است که ایستاده و شهدا و مجروحان را حساب می‌کند! هم‌چنین نشان می‌دهد که امریکا این رژیم را پایگاه اصلی خود می‌بیند تا از طریق آن با امت اسلامی مبارزه نماید و از وحدت و تشکیل دولت آن یعنی خلافت جلوگیری کند.
3. یهودیان بعد از عقب‌نشینی از غزه در 15/۸/ 2005 چندین بار تهاجمات وحشیانه‌ای را علیه غزه آغاز کردند تا این‌که عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر  سال 2023 آغاز شد که با نفوذ مجاهدین به تأسیسات آن، بینی دشمن را شکست و صد‌ها نفر از سربازانش را تا حدود 1200 تن کشت و تعداد زیادی از سربازانش را اسیر کرد. دشمن با پاسخ وحشیانه‌ی بی‌سابقه‌ای به غزه حمله کرد که بیش از 5 ماه است ادامه دارد و اکثر منازل مسکونی آن را ویران نمود، بیمارستان‌‌ها را مورد هدف قرار داد، مریضان را کشت و زنده‌‌ها را ربود و هم‌چنین مدارسی را که مردم غزه به آن پناه برده بودند، بمباران کرد و تاجایی‌که تعداد شهدا به بیش از 31000 نفر رسیده که بیشتر آنان کودکان و زنان بودند و تعداد مجروحان به بیش از 70 هزار نفر رسیده است. دشمن با جلوگیری از رسیدن کمک، غذا، آب و مواد اولیه به مردم، سیاست فشار گرسنه‌گی را دنبال می‌کند تا مجاهدین را برای آزادی زندانیان تحت فشار قرار دهد. جنگ او یک نسل‌کشی به معنای واقعی کلمه بوده که توسط حمایت غرب، طرف‌‌های امریکایی و اروپایی و پیروان آن‌ها به انجام این کار تشویق می‌شود و رهبران غربی برای اظهار حمایت مطلق جهت زیارت از این رژیم یهودی، به خاطر جنگ نابودگر که علیه غزه به راه انداخته است، هجوم آوردند.
4. سکوت نظام‌‌های سرزمین‌‌های عربی و اسلامی نیز او را جرئت داده است؛ زیرا برخی از آن‌ها به جای بسیج ارتش برای حمایت از مردم غزه، حمله‌ی مجاهدین را محکوم کردند و به روابط خود با رژیم یهود چنان ادامه دادند که گویا هیچ اتفاقی نیفتاده باشد. کشور‌های که در گذشه به دنبال عادی‌سازی روابط با یهود بودند، همان‌طور کشورهای جدید به عادی‌سازی روابط خود با دشمن ادامه دادند، روابط خود را قطع نکردند، خیانت عادی‌سازی روابط را کنار نگذاشتند و معاهده‌‌ها و توافقات با رژیم یهودی را مانند کمپ دیوید با نظام مصر و وادی عربه با نظام اردن را لغو نکردند. یعنی حتی اندکی از وضعیت جنگی را هم انجام ندادند. علاوه بر این، تجاوزات وحشیانه‌ی یهودیان هیچ تأثیری بر روابط تجاری با تعدادی از این کشور‌ها نگذاشت. عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل ترکیه به تاریخ ۱۱/۱/2024 اعتراف کرد که «حدود 701 کشتی از 7 اکتبر تا 31 دسامبر 2023 از بنادر ترکیه به سمت (اسرائیل) حرکت کردند» یعنی به طور اوسط تقریباً 8 کشتی در روز. (منبع: الجزیره ۱۱/۱/2024) برخی از این کشور‌ها نه تنها در پاسخ به تجاوزات غزه از غزه اعلام حمایت نکردند، بلکه به حمایت از سربازان خودشان نیز اعلام جنگ نکردند، چنانچه رژیم یهودی پایگاه‌‌های ایران در سوریه را هدف قرار داد و تعداد زیادی از سربازانش را کشت، اما ایران بر علیه او اعلان جنگ نکرد!
5. از جانب دیگر، امریکا اظهارات خود را بر راه‌حل دو کشور متمرکز کرده و در عین حال مشتاق موجودیت رژیم یهودی است و از همه اقدامات وحشیانه‌ی آن دفاع و حمایت می‌کند؛ اما می‌ترسد که امریکا آنچه را از جایگاه اخلاقی‌اش باقی مانده است از دست بدهد، گویا که اخلاق داشته باشد! بایدن گفت: «هیچ بازگشتی به وضعیت موجود مانند 6 اکتبر وجود ندارد و این به معنای اطمینان از ناتوانی حماس در ایجاد وحشت در اسرائیل است. این یعنی هرگاه این بحران پایان ‌یابد، باید چشم‌اندازی برای آینده وجود داشته باشد. از دیدگاه ما، باید یک راه‌حل، دو دولت باشد که به معنای تلاش متمرکز برای همه طرف‌ها است. (منبع: وب سایت امریکایی CNN، 25/10/2023) وی در 12/12/2023 گفت: «در نقاط مختلف جهان ترس واقعی وجود دارد که امریکا جایگاه اخلاقی‌اش را به دلیل حمایت از (اسرائیل) از دست دهد.» (منبع: الجزیره، 12/12/2023)
اما او بر سیاست امریکا تأکید کرد و گفت: «او هرگز اسرائیل را ر‌ها نخواهد کرد و دفاع از اسرائیل بسیار مهم است. هیچ خط سرخی با متوقف کردن همه سلاح‌‌ها از آن‌ها وجود ندارد. بنابراین، یک گنبد آهنی برای محافظت از آن‌ها وجود دارد.» (منبع: اس ان بی سی امریکایی ۹ /۳/2024) مبتنی بر همین علت است که امریکا، با وجود روابط پرتنش بایدن با نتانیاهو به دلیل نزدیکی او به ترامپ، رقیب انتخاباتی بایدن، از رژیم یهودی حمایت می‌کند.
امریکا هم‌چنین در تلاش است تا با وادار کردن رژیم سعودی برای به رسمیت شناختن رژیم یهودی و عادی سازی با آن را جهت پذیرش راه‌حل دو دولت وسوسه کند. فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه‌ی عربستان سعودی در کنفرانس داووس گفت: «در صورت حل بحران فلسطین، عربستان ممکن است روابط صلح با (اسرائیل) را برقرار کند.» (منبع: ایندیپندنت20/1/2024) قبل از آن، بن سلمان ولیعهد نظام سعودی در 21 /۹/2023م در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی امریکایی فاکس نیوز گفت: «هر روز به عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم.» در 26/۹/ 2023، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، نایف السدیری سفیر عربستان سعودی را در مقر خود در رام الله پذیرایی کرد. وی  پیش از این از طریق نقطه رصد یهودیان به عنوان مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط با رژیم یهودی به بهانه‌ی این‌که سفیر فوق العاده و غیر مقیم در فلسطین و سرقونسل در قدس است، وارد کرانه‌ی باختری شد.
 ثانیاً  به جواب سوال مطرح‌شده پیرامون انتظارات نقشه‌‌ها و طرح‌‌های امریکا و رژیم یهود بعد از ختم جنگ غزه می‌پردازیم:
1. تسلیم نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین در چارچوب راه‌حل دو دولت: امریکا این راه‌حل را فقط لفظی می‌خواهد نه فعلی، یعنی وی با کلمات بازی خود را به پیش می‌برد. بایدن می‌خواهد تا غزه خلع سلاح و غیر نظامی شود نه یک دولت مستقل، (جوبایدن، رئیس‌جمهور امریکا –دیروز جمعه- اظهار داشت که وی در مورد مسئلۀ راه‌حل دو دولت با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفتگو کرده است و او مخالفتی با این راه‌حل ندارد. بایدن در اظهارات خود برای روزنامه‌نگاران افزود که الگو‌های متعددی با اشاره به این‌که چندین کشور در سازمان ملل نیرو‌های مسلح ویژه ندارند، برای راه‌حل دو دولت وجود دارد... (منبع: الجزیره 04/ 01/ 2024) یعنی بایدن به راه‌حل دو دولتی از این الگو‌ها اشاره کرد که فاقد نیرو‌های مسلح است! با وجود این، رژیم یهود حتی به این طرح امریکا موافقت نکرد. (در کنفرانس مطبوعاتی که آناتولی دنبال کرد، نتانیاهو سخت اظهار داشت که تل آویو «به شکل قاطع ایجاد دولت یک‌جانبه‌ی فلسطینی را نمی‌پذیرد» (منبع: آناتولی، 18/2/2024) در هر صورت راه‌حل ایجاد دو دولت که اداره امریکا آن را پیشنهاد می‌کند، هرگونه که باشد، تطبیق آن بدون دستور جدی امریکا امکان‌ناپذیرست.. اداره بایدن بالای نتانیاهو و حکومتش به سبب انتخابات ریاست‌جمهوری آینده امریکا فشار وارد نمی‌کند؛ زیرا وی به آرایی یهودیان در انتخابات و به پول لابی یهودی در کمپاین انتخاباتی‌اش نیازمند است؛ به ویژه این‌که رقیبش ترامپ به شدت از رژیم یهود حمایت می‌کند. اما اروپا و بریتانیا، هردوی شان تابع نقشه‌‌های امریکا هستند. اما درخواست حکام سرزمین‌‌های اسلامی مبنی بر ایجاد دو دولت، خیانتی بیش نبوده که تفاوتی با خواست امریکا یعنی خلع سلاح شدن غزه و محروم گشتن از دولت مستقل و داشتن دولتی شبیه به حاکمیت خودگردان ندارد!
2. اشغال مجدد نوار غزه توسط رژیم یهود: بن گویر، وزیر امنیت ملی و اسموتریچ، وزیر اقتصاد از مشتاق‌ترین حامیان این طرح هستند. این دو وزیر راست افراطی استدلال می‌کنند که غیرنظامیان یهودی و هم‌چنان سربازان اشغال‌گر باید در داخل غزه بمانند و این تنها راه‌حل برای حفظ کنترل این نوار است. (و بن گویر، که رهبری یکی از احزاب کوچک ناسیونالیست در ائتلاف راست نتانیاهو را به دست دارد، در کنفرانسی گفت که بازگشت شهرک‌نشینان یهودی و ارتش، تنها راه برای اطمینان از عدم تکرار حملۀ ویران‌گری است که جنگ‌جویان حماس در 7 اکتوبر علیه اسرائیل انجام دادند. (منبع: رویترز، 29/01/2024) اما امریکا و عموم یهودیان این نظر را تأیید نمی‌کنند. «أنتونی بلینکن، وزیرخارجۀ امریکا در روز چهارشنبه تأکید کرد که اسرائیل پس از پایان جنگ فعلی علیه حماس غزه را اشغال کرده نمی‌تواند.» وی افزود: «اکنون، حقیقت این است که شاید در پایان درگیری نیاز به یک دوره انتقالی باشد... و ما توقع اشغال مجدد را نداریم و آنچه از رهبران (اسرائیل) شنیدم این است که آن‌‌ها قصد اشغال مجدد غزه را ندارند...» (منبع: الحره، 08/ 11/ 2023) این به دلیل اینست که اشغال مجدد نظامی غزه، هزینه‌‌ها و زیان‌‌های نظامی و اقتصادی بر رژیم یهود در پی خواهد داشت.
3. تدوام سیطرۀ حماس بر غزه: امریکا، اروپا و رژیم یهود نمی‌خواهند که حماس در غزه در قدرت بماند؛ زیرا آنان به این باور هستند که این امر منجر به تکرار حملات 7 اکتوبر می‌گردد. بلینکن در توکیو به خبرنگاران گفت: «حماس نمی‌تواند به اداره غزه ادامه دهد؛ زیرا این به سادگی راه را برای تکرار حملات 7 اکتوبر هموار می‌سازد.» و گالانت گفت: «حماس پس از جنگ، نوار غزه را کنترل نخواهد کرد و تل آویو در حال مجهز شدن برای کنترل آن از سوی یک "ن‌هاد بین‌المللی"  است.» (منبع: آناتولی، 18/12/2023)
4. انتقال امنیت نوار غزه از ارتش رژیم یهود به یک نیروی بین‌المللی: از جمله مواردی‌که از سوی برخی از سیاسیون امریکا روی آن بحث شد، حضور نیرو‌های بین‌المللی اعم از دولت‌‌های عرب و سایر دولت‌‌ها در غزه می‌باشد، و این موضوع در  رسانه‌‌ها نشر شده است.
«طبق روزنامۀ وال ستریت ژورنال، متقاعد کردن کشور‌های عربی که قرارداد‌های صلح یا توافق‌نامه‌‌های عادی‌سازی را با اسرائیل امضا کرده اند، برای تأمین نیرو‌های امنیتی برای غزه یا نظارت بر آن؛ مستلزم آن است که برخی از کشور‌ها یا سازمان‌‌ها مسئولیت اداری و نظارت بر امنیت را بر عهده بگیرند، این روزنامه می‌گوید که برخی از همسایگان عرب در این کار متردد اند...» (منبع: الحره، 03/11/2023م) سپس روی این موضوع دوباره بحث و گفتگو شد. شبکۀ روسیاالیوم این موضوع را به تاریخ 4/12/2023م به شرح ذیل منتشر نمود: «واشنگتن نیز از انتقال امنیت نوار غزه از ارتش اسرائیل به یک نیروی بین‌المللی که ممکن متشکل از برخی دولت‌‌های عربی باشد، حمایت می‌کند. اما اسرائیل با سناریوی استقرار نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در منطقۀ درگیری موافق نیست، هم‌چنان وی به توانایی سازمان بین‌المللی برای حفاظت از منافع اسرائیل اعتمادی ندارد.»
5. تسلیم ادارۀ مدنی غزه به فلسطینی‌‌ها بدون اتحاد با کرانه باختری اما رژیم یهود مسئول امنیتی خواهد گشت، چنان‌که اکنون مسئول امنیتی کرانه باختری است: الجزیره در 27/2/2024م منتشر کرد که در 23 فبروری سال 2024م بنیامین نتانیاهو طرح "روز بعد" برای غزه را به شورای وزیران امور امنیتی و سیاسی تقدیم کرد. این طرحی که بنیامین نتانیاهو بر اعضای حکومتش ارائه کرد، دربرگیرنده جزئیات فراوانی در مورد آینده نوار غزه بود و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های آن در عرصه امنیتی این است که اسرائیل آزادی اقدامات نظامی و امنیتی در تمام مناطق نوار غزه را بدون محدودیت زمانی برای خود اختصاص می‌دهد و در کنار آن، کمربند امنیتی در داخل نوار غزه در امتداد مرز‌های خود با فلسطین اشغالی در سال 1948م ایجاد می‌کند و افزون بر این، اسرائیل نوار غزه را کاملا خلع سلاح کرده و هرگونه قدرت نظامی را از آن سلب می‌کند، به استثنای آنچه که برای حفظ امنیت عمومی لازم است.
6. با توجه به احتمالات قبلی نقشه‌‌ها و طرح‌‌های امریکا و یهودیان، محتمل‌ترین چیزی که در نظر دارند تنفیذ کنند همان چیزی است که در بند 5 فوق ذکر گردید. یعنی غزه با کرانه باختری متحد نگردیده، بلکه اقدامات و اجراآت امنیتی و نظامی در هردو مشابه خواهند بود(اسرائیل آزادی اقدامات نظامی و امنیتی در تمام مناطق نوار غزه را بدون محدودیت زمانی برای خود اختصاص می‌دهد). به ویژه که یهودیان همین طرح را  در کرانه باختری تنفیذ می‌کنند. گزارش شده است که نتانیاهو این طرح را به مقامات امریکایی ارائه کرده و به نظر می‌رسد که وی موافقت آنان را کسب کرده است. «به نظر می‌رسد که نتانیاهو علاقه‌مند است که طرحی را که تهیه کرده است با طرح امریکا برای را‌ه‌حل دائمی خاورمیانه مطابقت داشته باشد و با امریکا در مورد این طرح از طریق ران درمر، وزیرامور استراتژیک که یکی از اعضای کابینۀ جنگی اسرائیل است و روابط نزدیکی با واشنگتن دارد مشورت شده است.» (منبع: سایت خبری إن تی وی، 31/01/2024م) این به این معناست که امریکا از طرح نتانیاهو قبلا آگاه بوده است.
در مورد آن‌چه که بایدن پیرامون راه‌حل دو دولت تکرار می‌کند، تفاوتی چندانی وجود ندارد، بلکه همان‌طور که در اظهارات قبلی‌اش در بند 1 ذکر گردید، یعنی بایدن در اظهارات خود برای روزنامه‌نگاران افزود که الگو‌های متعددی با اشاره به این‌که چندین کشور در سازمان ملل نیرو‌های مسلح ویژه ندارند؛ برای راه‌حل دو دولت وجود دارد. بایدن اشاره کرد که نوار غزه باید خلع سلاح شود و هیچ مانعی نزد وی وجود ندارد که پیش از راه‌حل دو دولت، مرحله‌های موقتی وجود داشته باشد، چنان‌که در اظهارات وی در بند 2 آمده است «اکنون، حقیقت این است که شاید در پایان درگیری نیاز به یک دورۀ انتقالی باشد.» (منبع: الحره، 08/11/2023م)
ثالثاً؛ راه‌حل صحیح شرعی که باید دنبال شود:
1. با توجه به مطالب فوق، از نقشه‌‌های امریکا و رژیم یهود چنین بر می‌آید که آن‌‌ها قصد دارند کرانه باختری و غزه را خلع سلاح کنند و کنترل امنیتی در آن‌‌ها از آن یهودیان باشد، تفاوتی ندارد که تحت نام یک دولت در هر دو مکان باشد یا با ضمیمه‌کردن آن‌‌ها؛ حتی اگر در مراحلی باشد که امریکا می‌خواهد، کرانه باختری در مرحلۀ انتقالی از غزه جدا بماند و سپس غزه بدون نیروی نظامی به کرانۀ باختری ضمیمه گردد یا چنان‌که رژیم یهود می‌خواهد؛ غزه از ابتدا و انتها از کرانه باختری جدا بماند و هردو غیرنظامی شوند و حاکمیت واقعی آن‌‌ها از آن رژیم یهود گردد. از این امر واضح می‌گردد که آن‌چه امریکا و یهود طرح می‌کنند زهر کشنده و خیانت به الله، رسولش و خیانت به مؤمنان است. با وجود این، عجیب نیست که رژیم یهود و امریکا چنین طرح‌ریزی کنند؛ زیرا آن‌ها دشمن هستند. عجیب اینست که هیچ یک از حکام سرزمین‌‌های اسلامی به ویژه حکام اطراف فلسطین تلاش نورزند و برای نصرت غزه و مردم آن و برای نصرت اقصی و اطراف آن، ارتش‌‌ها را حرکت ندهند و برای نابودسازی رژیم یهود کاری نکنند و فلسطین را کاملاً به اهل آن باز نگردانند. آیا کسی‌که سرزمین مسلمانان را اشغال کرده و اهل آن را بیرون رانده است، مستحق این نیست که ارتش‌‌های مسلمانان با وی بجنگند و آن را چنانکه اهلش را بیرون رانده، بیرون برانند؟ مگر الله سبحانه وتعالی چنین نفرموده است:

‏ ‏‏﴿وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ﴾ [بقره: 191] ‏
ترجمه: ‏و هر جا آنان را دريافتيد بكشيد و آنانِ را كه شما را از آنجا بيرون كرد‌هاند بيرون سازید!

پس چگونه حکام این مسأله را درک نمی‌کنند؟! اما شقاوت شان بر آنان غلبه کرده و مطیع کفار استعمارگر به ویژه مطیع امریکا هستند! آن‌‌ها برای محافظت از چوکی‌‌های ناقص خود به امریکا پاسخی نمی‌دهند.

‏‏ ‏‏﴿قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ﴾‏ [منافقون: 4]
ترجمه:  الله آنان را بکشد! چگونه (از حق) برگردانده می‌شوند(و منحرف می‌گردند؟!)

2. این جنگ دو چیز مهم را افشا کرد: اولی ضعف یهودیان و ذلت شان، چنان‌که الله سبحانه وتعالی در کتابش فرموده است:

﴿ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةَ﴾ [آل عمران: 112]
ترجمه:آنان هر کجا یافت شوند، (مهر) خواری بر ایشان خورده است؛ مگر (این‌که از روش ناپسند خود دست بردارند و در اعمال خویش تجدیدنظر کنند و) با پیمان مردم(یعنی رعایت مقررات همزیستی مسالمت‌آمیز، خویشتن را از اذیت و آزار در امان دارند و از مساوات حقوقی و قضائی برخوردار گردند) و آنان شایسته خشم الله متعال اند و (مُهر) بیچارگی بر ایشان خورده است.

این‌‌ها بعد از پیامبران‌شان ریسمان و امان الله سبحانه وتعالی را بریدند و برای شان جز ریسمان و امان مردم، امریکا و رهروانش باقی نمانده است و این‌چنین قومی، اهل جنگ و پیروزی نیستند. چیز دیگری که افشا گردید؛ خیانت حکام در سرزمین‌‌های اسلامی است. آنان ناظر این اتفاقات بوده و عادلانه‌ترین شان کسی است که به شمارش تعداد شهدا و مجروحین پرداخته است!

﴿‏صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ﴾ [بقره: 18]
ترجمه: ‏(آنان هم‌چون) كران و لالان و كورانند و (به سوی حق و حقيقت) راه بازگشت ندارند.‏

این دو امر باید افراد مخلص و اهل قدرت در ارتش‌‌های مسلمانان را وادار کند تا برای ادای فریضۀ الهی مبنی بر قتال با یهودیان اشغالگر فلسطین بسیج عمومی اعلام کنند:

﴿‏وَلاَ تَهِنُواْ فِي ابْتِغَاء الْقَوْمِ إِن تَكُونُواْ تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللّهِ مَا لاَ يَرْجُونَ وَكَانَ اللّهُ عَلِيماً حَكِيماً﴾ [نساء: 104]
ترجمه: ‏در جستجوی قوم (كافری‌كه اعلان جنگ نموده و می‌كوشند از همه سو بر شما تاخت آورند) سستی مكنيد (و پيوسته در كمين ايشان باشيد و با آنان برزميد). اگر (از جنگ و جراحات) درد می‌كشيد، آنان هم مثل شما درد می‌‌كشند و رنج می‌برند، (ولی‌ فرق شما و ايشان در اين است كه) شما چيزی از الله می‌خواهيد كه آنان نمی‌‌خواهند (و آن رضای الله و بهشت جاويدان است ) و الله آگاه (از اعمال شما و اعمال آنان و) حكيم است (و به هر يك از شما و ايشان سزا و جزای كارتان را می‌دهد).‏

با این کار، شما می‌توانید رژیم شان را ریشه‌کن نمایید! شکست آن‌‌ها در قتال و مبارزه نزد الله سبحانه وتعالی بسیار آسان است، سپس به دنبال آن، این وعدۀ الله سبحانه وتعالی محقق خواهد شد:

﴿فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ لِيَسُوؤُواْ وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيراً﴾ [اسراء: 7]
ترجمه: ‏و هنگامی‌كه وعده دوم (مجازات و عقاب فسادتان ای یهودیان) فرا ‌رسد (دشمنانتان را نيرو بخشيده و بر شما مسلّط می‌گردانيم) تا شما را بدحال (و پريشان روزگار) سازند (و گرد غم و اندوه بر چهره‌‌های‌تان بپاشند) و داخل مسجد (الاقصی) گردند، همان گونه كه در دفعه اوّل بدان داخل شدند و بر هر كه و هرچه دست يابند بكشند و درهم كوبند.‏

پس برای نصرت برادران تان در غزه بشتابید و اگر نظام‌‌های ستم‌گر حاکم در سرزمین‌‌های اسلامی در مقابل‌تان ایستادگی کردند، آن‌‌ها را کاملاً از سر راه خود برداشته و محو سازید! در عوض آن‌‌ها حکم الله سبحانه وتعالی، خلافت بر منهج نبوت را برای تحقق این بشارت رسول الله صلی الله علیه وسلم اقامه کنید!

«ثُمَّ تَکُونُ جَبَرِیّة، فَتُکُونُ مَا شَاءَ اللهُ اَن تَکُونَ، ثُمَّ یَرفَعُ‌ها اِذَا شَاءَ اَن یَرفَعُ‌ها، ثُمَّ تَکُونُ خَلَافَةُ عَلَی مِن‌هاجِ النَّبُوَّة» ثُمَّ سَکَتَ.» (مسند ابی داود الطیالسی)
ترجمه: سپس پادشاهی جبری خواهد شد و تا هر وقت که الله (سبحانه وتعالی) خواست می­ماند تا این­که بخواهد و آن را بر می‌چیند، بعد باز خلافت بر منهج نبوت خواهد شد. سپس پیامبر صلی الله علیه و سلم سکوت نمودند.

در آن هنگام، خلیفه و معاونینش و ارتش اسلام از بالاترین رتبه تا پایین‌ترین آن از یک پیروزی به پیروزی دیگر نایل خواهند گشت! امت با آنان هم صدا شده و تکبیر خواهند گفت! به خواست پروردگار شان قوی و توسط دین‌شان عزیز خواهند گشت و دشمن دیگر جرئت نخواهد کرد تا در سرزمین اسلام رژیمی داشته باشد.

﴿وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ (4)‏ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنصُرُ مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ﴾ [روم: 4-5]
ترجمه: در آن روز  مؤمنان شادمان می‌شوند. (آری! خوشحال می‌شوند) از ياری الله. الله هر كسی را كه بخواهد ياری می‌دهد، و او بس چيره (بر دشمنان خود) و بسيار مهربان (در حق دوستان خويش) است.
دوازدهم رمضان 1445هـ.ق.
22/3/2024م.
مترجم: احمدصادق امین و محمد مزمل




   ارسال نظر