Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
شماره صدور: 1445 / 05 تاریخ به هجری قمری: 3 جمادی الاول 1445 تاریخ به میلادی: جمعه، 17 نومبر 2023

 

اعلامیه مطبوعاتی
اشتراک دولت ازبکستان در نشست سران سرزمین‌های عربی-اسلامی که در ریاض برگزار شد
(ترجمه)

به تاریخ 11 نومبر، نشست سران سرزمین‌های عربی-اسلامی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد که در آن وضعیت نوار غزه مورد بحث قرار گرفت. عبدالله عاریفوف نخست وزیر ازبکستان در این نشست شرکت کرد. عاریفوف در سخنرانی خود از موضوع «دعوت از طرفین برای رسیدن به صلح...» فراتر نرفت. اصلاً تفاوتی با رویکرد خاینانه‌ای  اتخاذشده توسط حاکمان کشورهای دیگر ندارد. وی در سخن‌رانی خود در این نشست گفت: "ازبکستان از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل در مطابقت با قوانین بین‌المللی حمایت می‌کند. تجربه ثابت می‌کند که این درگیری تنها بر اساس اصل «دو دولت مستقل برای دو ملت» حل می‌شود. اگر خشونت تشدید شود، وضعیت بین‌المللی را در مقیاس وسیع بی‌ثبات کرده و نیروهای جدید را وارد درگیری‌های مسلحانه می‌کند. همه این‌ها نه تنها محدود به مناطق خاورمیانه باقی مانده؛ بلکه می‌تواند منجر به فاجعه‌های غیرمنتظره شود"....
در این نشست خاینانه، تمام حاکمان کشورهای اسلامی برای یافتن راه‌حلی برای مسئله فلسطین گِرد هم آمدند. اما این راه‌حل باید به اساس منافع امریکای کافر و برای حفظ دولت یهود باشد و نه به نفع اسلام و مسلمانان، و همین‌طور هم شد. این نشست پس از گذشت بیش از یک ماه از کشتار وحشیانۀ نیروهای یهودی جنایتکار علیه مردم غزه - کودکان، زنان و کهن‌سالان بی‌گناه - در مقابل چشم همه جهان برگزار شد. گویی کسانی که در غزه سلاخی می‌شوند بیگانه هستند نه مسلمان! حقیقت این است که حتی قبل از برگزاری این نشست، ماهیت حاکمان مسلمان آشکار شده بود. این خاینان و بزدلان به جای اعلان جهت بسیج فوری نظامی برای آزادی سرزمین مبارک فلسطین، کاری جز دعوت به گشایش مسیر کمک‌های بشردوستانه، آتش بس، گفتگوهای صلح نکردند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، حتی یک کلمه هم گفته نشد، چه رسد به تصمیمی در مورد بسیج نظامی که ریشه یهودی را برکند. علاوه بر این، پیشنهادات مربوط به قطع روابط اقتصادی با دولت یهود، اعمال تحریم‌ها علیه آن و جلوگیری از حمایت پایگاه‌های نظامی امریکا در کشورهای عربی  که دولت یهودی را کمک می‌کند نیز رد شد. بنابراین نشست فراتر از اظهارات پوچ و پچ‌پچ‌کردن نرفت.
متأسفانه سخن‌رانی نخست وزیر عبدالله عاریفوف  که به عنوان نمایندۀ ازبکستان در این نشست شرکت کرده بود، اصلاً با سخن‌رانی سایر حکام  تفاوتی نداشت. به عنوان راه‌حلی برای مسئله فلسطین، عاریفوف  هم‌چنان پروژه امریکایی «دو دولت برای دو ملت» را برای ساختن یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 پیش‌نهاد کرد. این راه‌حل به ‌معنی موافقت با واگذاری سرزمین مبارک فلسطین به یهودیان و به‌ رسمیت شناختن دولت یهودی است. واضح است که حاکمان خائن و از جمله دولت ازبکستان، نوکرهای بزدلی هستند که نمی‌توانند از مسیر که اربابان استعمارگرغربی‌شان به ویژه امریکا ترسیم کرده‌اند، منحرف شوند. این واقعیت که اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی سازمان‌های مزدور هستند و هیچ نفوذی در سیاست بین‌المللی حتی در منطقه ندارند، بار دیگر تأیید شد.
در مورد وقایع جاری در غزه که عاریفوف در سخن‌رانی خود با نگرانی به آن اشاره کرد؛ ترس از «امکان جذب نیروهای جدید در درگیری» را ذکر کرد. قابل ذکر است که این جذب نیروهای جدید البته به خاورمیانه محدود نمی‌شود، همان‌گونه که نسل‌کشی و کشتار در غزه تمام کشورهای اسلامی را به لرزه درآورد و امت از حاکمان خواست تا ارتش‌ها را بسیج کنند. پس از آن‌که هیچ یک از این حاکمان خائن به این دعوت پاسخ ندادند، امت شروع به درخواست از سربازان وفادار در صفوف ارتش کردند. حقیقت این است؛ آنچه که دولت ازبکستان را به رهبری عاریفوف و تمام حاکمان خائن در کشورهای اسلامی را  نگران می‌کند، ظهور سربازان وفادار از میان ارتش‌های اسلامی است که امروز به ندای پیروزی و آزادسازی مسجدالاقصی پاسخ خواهند داد؛ و برای پاک‌سازی سرزمین مبارک فلسطین از کثافت یهودیان-برادران میمون و خوک-  اقدام خواهند کردند. سپس این اقدام به تأسیس دولت خلافت که همان وعده راستین  الله سبحانه وتعالی است منجر شود و تنها مؤمنان حقیقی از آن خوشحال می‌شوند و خائنان منافق از ترس آن می‌لرزند.
 غزه جهان را به دو قسمت تقسیم کرده است و همه بشریت را به انتخاب بین کفر و ایمان واگذار کرده است. بدیهی است که دولت ازبکستان نیز مانند همه حاکمان کشورهای اسلامی در این آزمایش/ ابتلاء ناکام مانده است.
خیانت بزرگ «رهبران دینی» در ازبکستان نیز در این آزمایش/ ابتلاء از جانب الله سبحانه وتعالی آشکار شد که به جای  موقف درست شرعی برای قتل عام مردم غزه، سعی کردند توجه مردم را به مسائل فرعی معطوف کند.
حوادث در سرزمین مبارک فلسطین، ان‌شاءالله به عنوان جرقه‌ای خواهد بود که به بازگشت خلافت سرعت می‌بخشد. در نهایت یک حادثه بزرگ جهانی رخ خواهد داد که دولت‌های استعماری کافر و رژیم‌های مزدور آن‌ها در سرزمین‌های اسلامی را به وحشت می‌اندازد، که همانا تأسیس دولت خلافت بر منهج نبوت است

﴿وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ *‏ بِنَصْرِ اللهِ يَنصُرُ مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ﴾
ترجمه: در آن روز مؤمنان شادمان مي‌شوند.‏ از ياري  الله متعال . الله متعال هر كسي را كه بخواهد ياري مي‌دهد، و او بس چيره (بر دشمنان خود) و بسيار مهربان (در حق دوستان خويش) است.‏ [روم:۴ -۵]
دفتر مطبوعاتی حزب التحریر -ولایه ازبکستان
ترجمان: ابوبکر کابلی




   ارسال نظر