Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
شماره صدور: 15 / 1445 29 ربیع‌الاول 1445هـ.ق. 14 اکتوبر 2023م.

 

اعلامیه مطبوعاتی
حکام نمی‌توانند نیروهای مسلح ما را از دستور الله سبحانه وتعالی مبنی آزادسازی فلسطین منع کنند!
(ترجمه)

حزب‌التحریر-ولایه پاکستان اعتراضاتی را به راه انداخت که در آن خواستار انسجام فوری نیروهای پاکستان در حمایت از فلسطین گردید. در واقع، هرزگاهی که فلسطین مورد حمله قرار می‌گیرد، امت به شکل دسته‌جمعی به ارتش خود روی می‌آورد؛ همان‌گونه که یک پدر بیمار هنگام نیازمندی‌اش به نیرومندترین فرزندش روی می‌آورد. در خصوص رهبری پاکستان، چیزی جز بهانه‌ای بی‌مورد از خود بجای نگذاشته اند.
1. این بهانه که ما باید منتظر دستور حاکمان بمانیم، هیچ‌گونه اساس و اعتباری ندارد. هیچ نیازی به انتظار ماندن نیست. آزادسازی سرزمین‌های اشغالی دستوری‌ست از جانب الله سبحانه وتعالی که بایستی بی‌درنگ مبادرت به آن صورت گیرد. با این وجود، مقاومت قهرمانانه و قابل ستایش مسلمانان فلسطین قادر به حذف دولت یهود نخواهد بود. این وجیبه افسران ماست که در اطاعات از دستور الله سبحانه وتعالی به حمایت از برادران مجاهد شان شتاب ورزند.

﴿وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ﴾ [انفال: 72]
ترجمه: و اگر آن‌ها از شما در امر دین یاری خواستند، بر شماست که آن‌ها را یاری کنید.

2. این بهانه که گویا حکام می‌توانند از دستور الله سبحانه وتعالی منع کنند، هم‌چنان هیچ‌گونه اعتباری ندارد. کاملاً واضح است که این حکام تمام تلاش شان را به خرچ می‌دهند و روایاتی را از خود می‌بافند تا از افسران ما در قضیه آزادسازی فلسطین جلوگیری کنند. این حاکمان از افسران ما می‌خواهند تا حاکمان (هم‌ردیف شان) را علیه مسلمانان حمایت کنند. با این حال، اگر این افسران از این حکام اطاعت کنند، الله سبحانه وتعالی خشم‌گین خواهد شد. در صورتی‌که این افسران از این حاکمان فرمان نبرند و الله سبحانه وتعالی را اطاعت کنند، رستگاری دنیا و آخرت شامل حال شان خواهد شد. پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند: «لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ اللهِ؛ اطاعت از مخلوق در معصیت الله اصلاً جایز نیست.» (احمد و طبرانی)
3. این بهانه که فقط حکام به تنهایی مجازات خواهند شد، نیز اعتباری ندارد. لشکر فرعون به همان مجازاتی دچار شد که فرعون دچار آن گردید. این فرمان که سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنید، نه تنها وظیفه رهبری می‌باشد؛ بلکه وجیبه همه افسران نیز می‌باشد. در صورتی‌که رهبری به دستور الله سبحانه وتعالی عمل نکرد، بایستی از صحنه برداشته شده و تعویض شود. پس، مبادا که هیچ افسری سخن الله را فراموش کند و یا خودش را به فراموشی بزند. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا﴾ [احزاب: 67]
ترجمه: و گفتند: پرروردگارا! ما از سروران و بزرگان (حاکمان) خود اطاعت کردیم، پس ما را از راه بدر بردند (و گمراه ساختند).

ای فرزندان صلاح‌الدین در نیروهای ارتش پاکستان! امت در یک تحول تاریخی قرار دارد، برخیزید و در کنار شان قرار گیرید! زمان آن است که معصیت و غفلت را با توبه، اطاعت و جهاد در سبیل الله سبحانه و تعالی تعویض کنید! با حزب‌التحریر تحت رهبری شیخ عطا ابن خلیل ابوالرشته دست داده و به پیش روید! برای زمزمه تکبیرات فتح در حیاط مسجدالاقصی به پیش روید! الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حوله﴾ [اسراء: 1]
ترجمه: پاک و منزه است ذاتی که بنده‌اش را شب‌هنگام از مسجدالحرام به مسجدالاقصی – که گرداگردش را برکت داده ایم-  برد تا برخی از آیات خود را به او بنمایانیم؛ بی‌گمان اوست که شنوای بیناست.
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه پاکستان
مترجم: حذیفه مستمر




   ارسال نظر