Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
شماره: ح.ت.افغ ۰۳/۱۴۴۲ یک‌شنبه ۲۹ ربیع الاول، ۱۴۴۲هـ ۱۵/۱۱/۲۰۲۰م

اعلامیه مطبوعاتی

معاون اول رئیس جمهور برای انحراف افکارعامه و فرار از پرسش‌های مردم به اتهامات ناحق پناه برده است!

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، در گزارش جلسه شش‌ونیم بجه‌ی صبح به تاریخ ۲۴ عقرب سال‌ جاری در صفحات اجتماعی خویش از دستگیری طراح حمله بالای دانشگاه کابل خبر داده و گفته است: "چنانچه گفته بودیم داعش اسم است. این‌هایی که این کار را کرده‌اند چند هویتی استند، حزب‌التحریر - طالب – داعش و همه" وی می‌افزاید: "هر زمانی‌که نیاز بود از یک عنوان و لقب خاص کار گرفته‌اند".
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ولایه ـ افغانستان اظهارات غیرمسوولانه‌ی معاون اول ریاست جمهوری را به شدیدترین الفاظ ممکن محکوم نموده و اکیداً بیان می‌دارد که حزب‌التحریر همواره از هر نوع ترور و وحشتی که نه‌تنها در افغانستان بلکه در سراسر جغرافیای امت مسلمه توسط نهادهای استخباراتی، قاتلین‌کرایی و اجیران کفار صورت می‌گیرد، برائت خود را اعلام کرده است.
حزب‌التحریر من‌حیث بزرگ‌ترین حزب فکری و سیاسی در جهان اسلام، اوضاع جاری در افغانستان را از نزدیک پیگیری نموده و حملات تروریستی که اخیراً بالای تحلیل‌گران سیاسی، امامان مساجد، متنفذین قومی، نهادهای تعلیمی و تحصیلی و خبرنگاران صورت گرفته کار آن‌عده از نهادهای استخباراتی و قاتلین‌کرایی می‌داند که در جنگ جاری افغانستان سهمی بزرگی داشته و اکنون در پروسه صلح بقای سیاسی خویش را در خطر می‌بینند. لذا برای جلب توجه جهانیان به‌خصوص بادارشان امریکا که رهبری آن در حال تغییر است، تحت نام‌های مختلف به انجام چنین حملات وحشیانه متوسل می‌شوند تا امریکا و ناتو را از خروج نیروهایی شان منصرف نموده و شرایط بازی را به نفع خویش تغییر دهند تا در کیک صلح سهم بیشتری را نصیب شوند.
حادثه‌ی دانشگاه کابل یک حادثه مرموز استخباراتی، دلخراش و غیرانسانی بوده و معاون اول ریاست جمهوری افغانستان برای فرار از پرسش‌های مردم و انحراف افکارعامه از روی ناچاری و درماندگی به چنین اتهام‌زنی پناه برده و حتی خواسته است تا این لکه بدنامی و جرم نظام را به یک محصل منسوب نماید، و در کنار طالب و داعش نام حزب‌التحریر را نیز ذکر کرده است.
در حالی‌که حزب‌التحریر در سراسر جهان بر اساس طریقه‌ی رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای تغییر جامعه و تاسیس دولت اسلامی )خلافت راشده)، مبارزه فکری و سیاسی نموده و هیچ‌گاهی به اعمال مادی و نظامی متوسل نشده است. چنانچه اکثر رهبران سیاسی، متنفذین قومی و مردم مسلمان افغانستان در طول یک و نیم دهه فعالیت حزب‌التحریر در افغانستان شاهد این واقعیت بوده‌اند.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان




   ارسال نظر