Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
شماره: ح.ت.افغ ۵/ ۱۴۳۶ ۵ ربيع الثاني، ۱۴۳۶هـ ۰۱/۲۵/۲۰۱۵

دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان

 

 

 

 

اعلامیه مطبوعاتی

رکود اقتصادی افغانستان؛ 

نتیجۀ تطبیق مبداء سرمایه داری توسط اشغالگران و استعمارگران است

موسسۀ نظر سنجی گالوپ، اخیراً گزارشی را به نشر رسانده که نشان می‌ دهد 67 درصد افغان‌ ها بدین باور اند که کاهش رشد اقتصادی و نرخ رو به افزایش بیکاری در افغانستان تهدیدی به مراتب بزرگ ‌تر از جنگ های مسلحانه میباشد.

استعمار با تحمیل نظام اقتصاد سرمایه داری و با شعار بازار آزاد" بگذار بازار کار کند" در جریان سیزده سال گذشته، قتل، بحران، فساد، فحشا، بی عدالتی، فاصله طبقاتی، بیکاری، فقر، انحصار، مافیا و... چیزی دیگری را برای مردم شریف افغانستان به ارمغان نیاورده است.  تا جائی که 10 فیصد سرمایه داران افغان، بیشتراز نود فیصد امکانات و سرمایه ها را در قبضه ای خود دارند، فقر و بیکاری بیداد می کشد و استعمار توانسته چنان اقتصاد افغانستان را وابسته به کمک های استعماری بسازد که بدون کمک های خارجی حتی دولت افغانستان توان تمویل بودجه عادی و پرداخت معاشات کارمندانش را ندارد.

این تنها مشکل أفغانستان نیست، بلکه طبق تازه ترین گذارش سازمان امداد‌رسانی بین‌المللی آکسفام؛ تا سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱% از متمول‌ترین افراد دنیا بیش از ۹۹ درصد از کل مردم جهان، ثروتمندتر خواهند بود. به گفته این موسسه حقایق از این هم ناخوشایندتر است زیرا دارایی هایی ۸۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان، معادل ۳.۵ میلیارد نفر از مردم فقیر جهان است.

این همه بدبختی ها و مصایب، از تطبیق نظام سرمایه داری و قوانین وضعی سرچشمه گرفته و به هیچ وجه مردم مسلمان و مجاهد افغانستان سزاوار این همه فقر، رنج و مصیبت نمی باشند؛ زیرا نظام اقتصاد سرمایه داری نه تنها مشکل مردم را حل نساخته، بل پیچیده تر می سازد. این نظام حتی در زادگاهش در غرب، محکوم به شکست شده و بحران های مالی- اجتماعی حاصل از تطبیق این نظام، مردم غرب را به ستوه آورده و بر آن داشته تا به جاده ها سرازیر شده و انزجار خویش را از این نظام ابراز دارند.

در عوض، اسلام توسط خالق انسان، کاینات و حیات به عنوان نظام کامل زندگی، تطبیق شریعت اسلامی در تمام عرصه های زندگی ازجمله عرصه اقتصادی را فرض گردانیده است. تاریخ بشر گواهی می دهد که نظام اقتصاد اسلامی مشکلات اقتصادی- اجتماعی و توزیع ثروت در میان مردم از بنیاد و اساس به بهترین طریقه حل نموده و زندگی آبرومندانه و شریفانه، بدون طبقات مختلف در جامعه برای بشریت به ارمغان می آورد.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر ولایه افغانستان




   ارسال نظر