فلسطین و قبله اول مسلمانان در اشغال یهود؛ چگونه از آن دفاع کنیم؟
05/07/2021 | مصدق سهاک

Print


سرزمین مقدس فلسطین زادگاه پیامبران بزرگ اسلام، قبله اول مسلمانان، سرزمین اسراء و معراج رسول‌الله صلی الله علیه وسلم است. فلسطین بخش جدایی ناپذیر از عقیده و تاریخ مسلمانان است. هیچ قدرتی نمی‌تواند اهمیت فلسطین و مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را از اذهان امت پاک کند.
اما با صد درد و دریغ که در صد سال اخیر بیشترین خیانت‌ها در قضیه فلسطین صورت گرفته است. پس از تأسیس ننگین دولت یهود، دولت‌های دست‌نشانده یکی پی دیگری آن را به رسمیت شناختند و روابط سیاسی و اقتصادی را با این غده‌ی سرطانی آغاز کردند. در واقع، قضیه‌ فلسطین به تخته‌ی شطرنجی مبدل شده که کفار و مزدورانش در آن در حال چانه‌زنی و معامله‌گری می‌باشند. چنانچه در تازه‌ترین معامله چندین کشور عربی روابط خود را با دولت یهود عادی ساختند. افزون برین، تعدادی از حُکام سرزمین‌های اسلامی نظیر رجب طیب اردوغان شعار دشمنی با دولت یهود را سَر می‌دهند، ولی روابط تجاری ترکیه و دولت یهود کشور به میلیاردها دالر می‌رسد. رژیم آخوندی ایران که برای حمایت از مردم فلسطین اشک تمساح می‌ریزند، ولی در پس پرده قضیه فلسطین را وسیله‌ی بازی‌های سیاسی و امتیازگیری ساخته‌اند و هیچ اقدام عملی را برای حل قضیه فلسطین انجام نداده‌اند؛ جز شعار و فریب.
طرح‌ها و تلاش‌های که برای پایان بخشیدن به قضیه فلسطین ارائه شده نه تنها این‌که منجر به تقویت دولت یهود در منطقه شده، بلکه بیشتر از آن قلمرو فلسطین را محدودتر نموده است. حُکام سرزمین‌های اسلامی در قبال قضیه فلسطین و جنایات دولت یهود سکوت پیشه کرده و آن‌هایی که نیز بعضی تلاش‌های را نیز انجام داده‌اند از موقف ذلت بوده و راه حل اساسی برای قضیه فلسطین شمرده نمی‌شود. این راه حل‌ها بیشتر احساساتی بوده و هیچ دردی از مردم مظلوم فلسطین را حل نکرده است. چون قضیه فلسطین با شعارها، احساسات و برگذاری گردهمایی‌های توخالی به جایی نمی‌رسد.
شیخ تقی‌الدین النبهانی رحمه‌الله علیه دولت یهود را به سایه رژیم‌های فعلی در سرزمین‌های اسلامی تشبیه کرده بود؛ هنگامی‌که این رژیم‌ها از بین بروند، سایه شان نیز از بین می‌رود. تنها راه‌حل واقعی برای فلسطین راه‌حلی است که توسط عمر رضی الله عنه و صلاح الدین ایوبی رحمه الله اتخاذ شده بود و آن راه حل نظامی می‌باشد. بناء راه حل برای قضیه فلسطین بسیج نمودن نیروهای نظامی می‌باشد نه گفت‌وگوهای سیاسی ذلت‌بار. راه حل ریشه‌کن نمودن دولت یهود است، نه باز نمودن باب تعامل سیاسی و امضای توافق‌نامه‌ها.
در حقیقت، تنها دولت خلافت می‌تواند قبله اول مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین را از چنگال دولت اشغالگر یهود نجات داده و این بشارت رسول الله صلی الله علیه وسلم را که در حدیثی از ابوهریره رضی الله عنه چنین روایت شده‌است متحقق سازد:

«لاَ تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى يُقَاتِلَ الْمُسْلِمُونَ الْيَهُودَ فَيَقْتُلُهُمُ الْمُسْلِمُونَ حَتَّى يَخْتَبِئَ الْيَهُودِيُّ مِنْ وَرَاءِ الْحَجَرِ وَالشَّجَرِ فَيَقُولُ الْحَجَرُ أَوِ الشَّجَرُ يَا مُسْلِمُ يَا عَبْدَ اللَّهِ هَذَا يَهُودِيٌّ خَلْفِي فَتَعَالَ فَاقْتُلْهُ،‏ إِلاَّ الْغَرْقَدَ فَإِنَّهُ مِنْ شَجَرِ الْيَهُودِ»
ترجمه: قیامت برپا نمی‌شود؛ مگر آن‌که مسلمانان به جنگ با یهود برخیزند و مسلمانان آنان را به قتل رسانند، تا آن‌که یهودیان خود را در پشت یک سنگ یا یک درخت پنهان کنند و آن سنگ یا درخت بگوید: ای مسلمان! ای بندۀ الله (سبحانه وتعالی)! این‌جا یک یهودی در عقب من است، بیا و او را به قتل برسان؛ جز درخت غرقد که چنین نمی‌گوید، چون آن درخت یهودیان است.

مصدق سهاک
عضو دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ـ ولایه افغانستان




   ارسال نظر