Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
شماره: ح.ت.افغ ۰۹/۱۴۴۲ شنبه ۲۹ رجب، ۱۴۴۲هـ ۱۳/۰۳/۲۰۲۱م


اعلامیه مطبوعاتی
کمپاین جهانی حزب‌التحریر به مناسبت «صدمین سالگرد سقوط خلافت» مؤفقانه به پایان رسید

کمپاین جهانی حزب‌التحریر زیر نام «ای مسلمانان! خلافت را برپا کنید» که برای مدت یک‌ماه از اول الی اخیر ماه رجب هجری قمری جریان داشت، مؤفقانه به پایان رسید. این کمپاین که به مناسبت «صدمین سالگرد سقوط خلافت اسلامی» دایر گردیده بود، هدف از آن تذکر اهمیت خلافت و وجوب برپایی آن برای امت اسلامی بود تا در نتیجه اهل قدرت و ارتش‌هایی مجهز سرزمین‌های اسلامی برای نصرت دادن به حزب‌التحریر زمینه‌ی برپایی خلافت را مساعد ساخته و بر تداوم صد سالِ سیاه و غم‌انگیز مسلمانان بدون داشتن خلافت اسلامی نقطه‌ی پایان بگذارند.
این کمپاین در افغانستان به توفیق الله سبحانه‌وتعالی دارای دست‌آوردهای عظیم و گسترده بود. چنانچه حزب‌التحریر ـ ولایه افغانستان توانست از بدخشان تا هرات و از کابل تا قندهار، کاپیسا، مزار، تخار، پنجشیر، پکتیا و شماری زیادی از ولایت‌ها گردهمایی‌های بزرگ مردمی را برگذار نماید. در این گردهمایی‌ها تلاش صورت گرفت تا اهمیت برپایی دولت خلافت در اسلام و زندگی مسلمانان به بحث گرفته شده، پیامدهای منفی سقوط خلافت اسلامی بالای مسلمانان و بشریت برجسته گردید. افزون بر آن باید امت متوجه رسالت عظیم خویش در راستای برپایی دولت خلافت شوند.
در جریان این کمپاین ده‌ها هزار تن در کابل و ولایات اعم از جوانان، محاسن سفیدان، علما، رهبران قومی و سیاسی در برنامه‌های مختلف مرتبط به این کمپاین اشتراک ورزیدند و از نتایج آن قضیه‌ی خلافت و وحدت امت که به یک مسأله‌ی فراموش شده مبدل گردیده بود، دوباره بر سر زبان‌ها آمده و موقف‌های مثبت و منفی را نیز در میان مردم و سیاسیون به دنبال داشت.
در فضای مجازی نیز کمپاین حزب‌التحریر به شکل گسترده و مؤثر به پیش برده شد که هشتگ «#خلافت_را_برپا_کنید» به زبان دری و پشتو پرطرفدارترین هشتگ در یک‌ماه گذشته بود که در تاریخ فضای مجازی افغانستان بی‌سابقه بود. این مسأله باعث گردید تا در جریان یک‌ماه سه بار صفحه رسمی دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ـ ولایه افغانستان حذف گردد.
حمایت همه‌جانبه‌ی مردم از این کمپاین در فضای واقعی و مجازی، دولت افغانستان را سراسیمه نمود که در نتیجه معاون اول رئیس‌جمهور دست به تبلیغات منفی و پروپاگندا علیه حزب‌التحریر زد. با این روش خواستند تا عدم ثبت و راجستر شدن حزب‌التحریر را بهانه قرار داده و علیه آن تبلیغات منفی به راه اندازند، تا رابطه میان مردم و حزب را خدشه‌دار نمایند. اما این مکر شان دو باره به خود شان برگشت، چنانچه حمایت و شناخت مردم از حزب‌التحریر بیشتر از قبل وسعت یافت.
﴿وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ﴾ [فاطر: ٤٣]
و حیله‌گری‌های زشت جز دامن‌گیر حیله‌گران نمی‌گردد!
زیرا حزب‌التحریر از برپایی دولتِ سخن می‌گوید که ریشه در اسلام دارد و برپایی آن خواست و آرزوی هر فرد مسلمان است. به‌خصوص از مردم مسلمان و مجاهد افغانستان که چندین دهه است که مبارزات شان علیه اشغال‌گران به هدف اقامه‌ی دولت اسلامی صورت گرفته و در این راه میلیون‌ها شهید و قربانی داده‌اند، اما با تأسف تا هنوز به این خواست شرعی شان نرسیده‌اند.
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ـ ولایه افغانستان یک‌بار دیگر برای مردم مجاهد و مسلمان افغانستان تذکر می‌دهد که برپایی دولت خلافت تاج فرض‌ها و قضیه‌ای سرنوشت‌ساز و حیاتی برای مسلمانان است. بدون برپایی خلافت نه تنها افغانستان بلکه جهان اسلام در ناامنی، بی‌ثباتی و بحران‌های متعددی دست و پا زده و خواهد زد. لذا از تکرار نسخه‌های باطل نظام‌سازی و دولت‌سازی که از سوی قدرت‌های بیرونی و مزدوران شان به شما پیشکش می‌شود خودداری کنید. این نسخه‌ها جز تکرار وحشت و ریختن خون افغان‌ها هیچ پیامدی دیگری به دنبال ندارند.
جنگ و صلح از تاکتیک‌های امریکا و غرب برای اشغال و استعمار افغانستان به‌شمار می‌رود، از این رو نباید از همان سوراخ بار دیگر گزیده شویم، بلکه تلاش کنیم تا نفوذ نظامی، استخباراتی، سیاسی و فکری امریکا و غرب به صورت دایمی از افغانستان ریشه‌کن گردد. پس یگانه راه نجات، حمایت از دعوت به سوی خلافت و اقامه‌ی دولت اسلامی به معنای واقعی آن می‌باشد. بناً از برادران تان در حزب‌التحریر حمایت کنید که برای تطبیق همه جانبه‌ی اسلام در چارچوب دولت خلافت در سراسر جهان مبارزه‌ی فکری و سیاسی می‌کنند.
ما در حزب التحریر به نصرت الله سبحانه‌وتعالی باورمندیم. امیدواریم که الله سبحانه‌وتعالی توسط نصرت خویش به برپایی دولت خلافت چشمان ما را روشن گردانیده و غم و اندوه را از سر نسل امروزی مسلمانان بردارد، چنان‌چه توسط نصرت خویش غم و اندوه را از سَر بهترین‌های گذشته برداشته بود.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ﴾ [انفال: ٢٤]
ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! دعوت الله سبحانه‌وتعالی و پیامبرش را اجابت کنید؛ هنگامی که شما را به سوی چیزی فرامی‌خواند که شما را حیات می‌بخشد.

#خلافت_را_برپا_کنید
#خلافت_بیا_تاسیس_کړئ
#أقیموا_الخلافة
#ReturnTheKhilafah
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان




   ارسال نظر