خلافت در نگاه غرب
02/21/2021 | درویش« طالقانی»

Print


                                                                                
          بر اساس دیدگاه غرب خلافت  یعنی پایان تسلط و استعمار غرب در جهان، دولتی که اساسات تمدن غرب را به چالش می‌کشاند و برای آن بدیل ارایه می‌کند. بدیل برای ایدولوژی لبرالیزم و سیکولاریزم غربی. خلافت کابوسی که خواب را از چشمان‌شان می‌رباید. خلافت یعنی تسلط بر مناطق از اروپا تا شمال افریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا؛ وقت تو از خلافت صحبت می‌کنی، تو از تطبیق شریعت، وحدت سرزمین‌های اسلامی، و پایان دادن به نفوذ استعماری غرب که خیلی‌ها آن را غیر ممکن جلوه‌ می‌دهند صحبت می‌کنی. نابود کردن خلافت هدف بود که غرب کافر همیشه در طول تاریخ برای تحقق آن تلاش کرده است، و هیچ فرصت را برای ضربه زدن به آن هدر نداده است؛که بعد از جنگ جهانی اول به این هدف نایل شدند. «کرزون» وزیر خارجه انگلیس پس از سقوط خلافت اسلامی گفت" ما ترکیه را قسمی نابود کردیم، که هرگز دوباره بعد از این به پای خودش ایستاد شده نمی‌تواند، چون قدرت ترکیه بالای دوچیز استوار بود؛ اسلام و نیروی خلافت ". چند نقل قول مهم که منعکس کننده‌ای دیدگاه دولت‌ها و مفکرین غرب در مورد خلافت می‌باشد، قرار ذیل بیان می‌شود:
پوتین در سال 2002 دریک برنامه‌ای تلویزیونی که به پنجاه سوال از بین ملیون‌ها سوال مردم روسیه پاسخ می‌داد گفت: تروریزم جهانی جنگی را علیه روسیه اعلام نموده که می خواهد بخش‌هایاز خاک روسیه را قطع و خلافت اسلامی را تأسیس نماید.
رئیس استخبارات آلمان «August Hannin» در دیدار با رئیس‌های استخبارات جهان عرب گفت: «تحلیل‌گران بخش استخبارات آلمان به این نظر اند که، هزارها نفر ازحامیان گروه‌های اسلامی در ازبکستان، تاجکستان، و قرغیرستان، برنامه‌ای وسیع را راه‌اندازی کنند که، هدف آن ایجاد دولت خلافت در منطقه می‌باشد. مسؤولین دولت آلمان این اطلاعات سازمان استخبارات را ارزش‌مند و قابل اعتماد می‌دانند.»
هنری‌کسنجر در 6 دسمبر 2004در سخنرانی که در کنفرانسی در هندداشت، گفت: «تهدیدات تنها از تروریزم نه می‌آید، چنانچه در 11 سپتمبر مشاهده کردیم، بلکه از اسلام اصولی و بنیادی می‌آید که با اسلام معتدل در تناقض است. خصوصاً در قضیه خلافت اسلامی.»
به تاریخ 2005/1/15صفحه الحیات گزارشی را به نقل ازخبرگزاری رویترز به نشر رساند. این گزارش حاوی مطالب بود که بر اساس مشوره‌ با هزار نفر از پنج قارۀ دنیا و به کمک سیاسیون و افراد استخبارات آماده ساخته شده بود. این گزارش به هدف روبرو شدن با چالش‌های سال 2020 تهیه شده بود. در این گزارشاز چهار سناریوی که وضعیت دنیا را تغییر خواهد داد، نام برده شده بود که سناریوی سومی آن «تأسیس خلافت جدید» بود.
تونی بلیر نخست وزیر انگلستان در 2005 و در کنفرانس سالانه حزب کارگر گفت: « ما با حرکتی روبه‎رو هستیم که تلاش دارد دولت یهوید ( اسرائیل) را نابود کند. غرب را از جهان اسلام خارج و دولتی اسلامی واحدی را تأسیس کند که شریعت اسلامی در آن از طریق دولت خلافت بالای همه امت اسلامی تطبیق گردد. هم چنان در سال 2005 گفتهبود که خروج ما از عراق منجر به ظهور خلافت اسلامی خواهد شد.
بوش پسر رئیس جمهور سابق امریکا به تاریخ 2005/10/8 گفت: «هنگامی که آن‌ها ( مسلمان‌ها) به دولتی واحدی دست یابند که همه مسلمانان را جمع کند، همه نظام‌های کنونی منطقه را سرنگون خواهند کرد، و امپراطوری بنیادگرایی اسلامی را اساس خواهند گذاشت که از اسپانیا تا اندونیزیا امتداد خواهد داشت.»
دونالد رامسفیلد وزیر دفاع امریکا به تاریخ 2005/12/5 در تحلیل‌اش در مورد آینده عراق در پوهنتون Johns Hopkins  گفت:« زود است که عراق به مثابۀ پایگاه خلافت اسلامی جدیدی تبدیل خواهد شدکه، همه‌ای خاور میانه را در برخواهد داشت، و حکومت‌های مشروع اروپایی، آسیایی و افریقایی را تهدید خواهد کرد. این برنامه‌ای آنهاست که به صراحت اعلان کرده اند، اگر ما گوش ندهیم و عبرت نگیریم اشتباه وحشتناکی را متقبل خواهیم شد.»
کارل فیک ((Carol feck تحلیل‌گر امریکای به تاریخ 2006/ 1/14 گزارش طولانی را واشنگتن‌پوست نوشته کرده که در آن آمده است: « احیایی خلافتی را که جورج بوش رئیس جمهور امریکا به آن حمله می‌کند، مسأله‌ای است کهدر بین اکثریت قریب به اتفاق مسلمان‌ها تکرار می‌شود. او می‌گوید که مسلمان‌ها خود را جزء از امت اسلامی فکر می‌کنند که سازنده‌ای قلب اسلام می‌باشد، و به خلیفه مسلمین به حیث شخص شائیسته و با احترام نگاه می‌کند. در این گزارش هم‌چنان آمده است که حزب التحریر که در بسیاری از کشورها فعالیت می‌کند، اعلام کرده که هدف آن اعاده‌ای خلافت اسلامی، مثل گذشته است.»
Richard Bowman Myers فرماندۀ قوای مشترک در عراق می‌گوید: «تهدید واقعی و کلان برای امنیت امریکا، افراط‌گرای است که برای تأسیس دولت خلافت تلاش می‌کند، همان شکل که در قرن هفتم میلادی وجود داشت. »
میخائیل بوریف، رئیس مجلس دوما( پارلمان روسیه) در کتاب خودش تاکید می‌کند که، جهان در مسیر تشکیل پنج حکومت بزرگ است. روس، چین، خلافت اسلامی، اتحاد آمریکا( شمالی و جنوبی) و بر علاوه آن هند؛ اگر بتواند خود را از نفوذ قوی اسلامی که آنرا احاطه کرده است؛ خلاص کند.
روزنامه‌ای ملیات ترکی به نقل از نیویارک‌تایمز به تاریخ 2005/12/13 چنین بیان می‌کند:« سخن از خلافت در ادارۀ بوش همانند ساجق دردهان شان می‎چرخد»
با توجه به نقل‌قول‌های فوق غربی‌ها آمدن دولت اسلامی/ خلافت را امر محتمل و ممکن فکر می‌کنند، که حتی سال تأسیس آن را نیز پیش‌بینی می‌کنند. اگر  قضیه‌ای اشغال افغانستان، عراق، جنگ در سوریه، لیبیا و غیره مداخلات غرب را زیر ذره‌بین حکمت سیاسی و شعور اسلامی قرار دهیم، در می‌یابیم که، یکی از کلان‌ترین هدف آنها جلوگیری از احیایی خلافت می‌باشد. لذا برای مسلمان‌ها لازم است که دشمن خود را به طور دقیق بشناسند، تا در دام فریب آن گرفتار نشوند. این را بدانیم که امریکا و متحدین‌اش  تلاش می‌کنند که از تأسیس دوباره خلافت اسلامی جلوگیری کنند.




   ارسال نظر